BL163 Programlama Temelleri

5 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL163
Ad Programlama Temelleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ADNAN GÖKTEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ADNAN GÖKTEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrenciye, programlama ile ilgili yeterlilik kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Programcılığa giriş yapmak,Kodlama öncesi program akışını tasarlamak,Kontrol deyimlerini kullanmak, Dizi işlemleri yapmak, Alt programlarla çalışmak,Dosyalama işlemleri yapmak

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Basılmamış ders notları

Notlar

Gülçin Latifoğlu ve ark. ms-quickbasic 4.5 ISBN 975-486-263-X


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Algoritma tasarlama,akış şeması elemanlarını ve bağlantılarını kullanır
ÖÇ02 Değişkenler, atamalar, operatörler ve kullanımlarını bilir
ÖÇ03 Karar yapıları, döngüleri kullanır
ÖÇ04 Tek ve çok boyutlu diziler ve uygulamaları bilir
ÖÇ05 Alt programlar ve bağlantıları yapar
ÖÇ06 Sıralı ve Rastgele erişimli veri işleme programı yazar
ÖÇ07 basit program parçaları yazar
ÖÇ08 programdaki hataları bulup düzeltir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Programcılığı alanındaki güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yazılımları test eder ve hataları giderir. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılım ve paket programları kullanabilir
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar Programcılığı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Algoritma ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar
2 Akış Diyagramı ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar
3 Programlama Araçları, Değişkenler ve Sabit ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar
4 Giriş-Çıkış İşlemleri, Operatörler ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar
5 Karar Yapıları ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar
6 Döngü Kontrolleri birinci bölüm ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Döngü Kontrolleri ikinci bölüm ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
8 Ara Sınav ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tek Boyutlu Diziler ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
10 Çok Boyutlu Diziler ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
11 Değer Döndürmeyen Alt Programlar birinci bölüm ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Değer Döndürmeyen Alt Programlar ikinci bölüm ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Birbirine Bağlı Programlar ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
14 Sıralı Dosyalar ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15 Rastgele Erişimli Dosyalar ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:40