Genel Bilgi
Kod | SUF205 |
Ad | Limnoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA ÇEVİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Iç sularin özellikleri ve yasayan canli topluluklari hakkinda bilgi saglama ve sucul çalismalar için temel beceri kazanabilme.
Dersin İçeriği
Uygulama alani; sularin özellikleri; su canlilari (algler, plankton, bentoz, nekton); içsularda ekosistem, enerji ve verimlilik; lentik ve lotik ekosistemler; göller (yapisi, evrimi, parametreler, sicaklik tabakalasmasi, su hareketleri, siniflandirilmasi, canlilar); ötrofikasyon; akarsular(özellikleri, parametreler, siniflandirilmasi, canlilar); limnolojik etüdler ve uygulama teknikleri; arazi ve laboratuar çalismalari.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
GÖKSU, M.Z.L., 2014, LİMNOLOJİ, Akademisyen Kitapevi, ISBN-978-605-4649-96-9, Ankara, 227 s. TANYOLAÇ, J., 2004, Limnoloji. Hatiboğlu Yay., ISBN:975-752-746-6. 2.Bas., 239 s. EKİNGEN, G., 2001, Limnoloji. Mersin Üniversitesi, ISBN-975-6900-4. 208 s. WETZEL, R.G. 2017. Limnoloji, Göl ve Nehir Ekosistemleri. Çeviri editörü: ERGÖNÜL, M.B. Nobel Kitap, ISBN:978-605-320-739-9.
Notlar
Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç suları (akarsu, göl, baraj, gölet, lagün, yeraltı suyu) tanımlar |
ÖÇ02 | İç suları sınıflandırır, arazide bir limnolojik etüt yapar |
ÖÇ03 | Göllerde evrim, verimlilik ve besin durumu hakkında bilgi verir |
ÖÇ04 | Göllerde su hareketlerini ve tabakalaşma olaylarını açıklar |
ÖÇ05 | Göllerde ötrofikasyon ve renkli su olaylarını ayırt eder |
ÖÇ06 | Akarsularda evrim, verimlilik ve besin durumu hakkında bilgi verir |
ÖÇ07 | Akarsularda balık dağılımı hakkında bilgi verir |
ÖÇ08 | Sucul çalışmalar için temel beceri kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | 2 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 3 |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giris, tanim, uygulama alani, tarihçe; Limnolojik etüt-safhalari | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Su özellikleri, çözünmüs maddeler, nutrientler, örnek alma ve analiz | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Iç sular, siniflandirma, sulak alan; Limnolojik etüt-safhalari, su özellikleri | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Göl suyunun kimyasal özellikleri O2, CO2, H2S, CH4, N, P ve dolasimlari | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Enerji, isik-sicaklik, sirkülasyon-tabakalasma-stagnasyon ve haritalama | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Göllerde su hareketleri, plankton-bentoz örnek alma ve hesaplamasi | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Göl yapisi, göl bölgeleri, parametreleri ve plankton-bentoz hesaplamasi | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | ARA SINAV | Arasınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ötrofikasyon, renkli su olaylari (red-tide, white-tide) | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Besin zinciri, göllerde evrim, verimlilik, göl degerlendirme indeksi (GDI) | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Gölleri siniflandirma (sicaklik, jeolojik olusuma göre), limnolojik etüt filmi | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sucul canlilar ve siniflandirilmasi (yasam sekline, islevlerine göre) | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türkiye gölleri (dogal, lagün, baraj gölü, gölet) ve film(Van gölü) | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Akarsu özellikleri, akarsu-göl farki, su kirliligi | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Akarsularda balık yayılışı, sınıflandırılması, Türkiye akarsuları, film | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |