Genel Bilgi
Kod | SUF223 |
Ad | Balık Davranışları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYSEL ŞAHAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYSEL ŞAHAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı hayvan davranışlarının dinamikleri ve evrimsel kökenleri, davranışta kalıtım ve çevre; balıkta davranış türleri ve başlıca sosyal davranışlar konusunda öğrenciye bilgi ve bakış açısı kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Hayvan davranışları konusunda genel kavramlar, dogal seleksiyon ve seksüel seleksiyon; balık davranışlarında kalıtım ve çevre; balıklarda duyu organları ve balığın davranışları üzerindeki rolleri; balıklarda kur yapma, rekabet, saldırganlık, territoryal, sürü oluşturma, beslenme, göç ve savunma teorik ders kapsamında ögrenme ortamlari olusturularak ögretilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu, kaynak kitaplar ve ilgili web sayfaları
Notlar
Güncel dergi ve haberler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hayvan davranışlarının temel mekanizmalarını kavrar. |
ÖÇ02 | Temel hayvan davranışlarının evrimsel kökenlerini açıklar |
ÖÇ03 | Hayvan davranışlarında kalıtım ve çevre etkileşimini yorumlar |
ÖÇ04 | Doğal ve seksüel seleksiyon mekanizmalarını açıklar. |
ÖÇ05 | Balıklarda temel sosyal davranış çeşitlerini kavrar. |
ÖÇ06 | Hayvan davranışlarından edindiği bilgileri, balık avcılığı ve kültür balıkçılığı ile tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | 1 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 2 |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği konusunda özet bilgi verilmesi | öğrenci ders notu ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hayvan davranışlarının tanımı ve tarihçesi, dogal seleksiyon kavramı | öğrenci ders notu ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Balıklarda sosyal davranışlar ve çeşitleri | ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Soru-Cevap |
4 | Hayvan davranışlarında kalıtım ve içgüdü | öğrenci ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Baliklarda seksüel seleksiyon | öğrenci ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Balıklarda üreme ve kur yapma davranışları | öğrenci ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Balıklarda aile yaşamı ve ebeveyn bakımı | öğrenci ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | öğrenci ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Balıklarda rekabet ve kavga | ders notu okuma, webten kaynak taraması, ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gösteri |
10 | balıklarda üreme stratejileri, tek ve çok eşlilik, | ders notu okuma, webten kaynak taraması, ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Balıklarda territoryal davranışlar | ders notu okuma, webten kaynak taraması, ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
12 | Balıklarda sürü davranışları | ders notu okuma, webten kaynak taraması, ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Balıklarda duyu organları ve balık davranışları üzerindeki etkileri | ders notu okuma, webten kaynak taraması, ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Gel-git zonunda yaşayan balıkların davranışları | ders notu okuma, webten kaynak taraması, ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Ev ödevlerinin değerlendirilmesi | ev ödevi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
16 | Dersin genel tekrarı | öğrenci ders notları, kaynak kitaplar ve ödevler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | öğrenci ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |