Genel Bilgi
Kod | SUF229 |
Ad | Seyir-denizde Çatışmayı Önleme Kuralları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CANER ENVER ÖZYURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CANER ENVER ÖZYURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Navigasyon ve meteoroji hakkindaki temel bilgileri edinme ve bu bilgileri denizcilik alaninda degerlendirmek ve kullanmak.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsaminda, deniz navigosyonunun tipleri, koordinat sisteminin referans elemanlari ile mesafe hesaplama, seyir esnasinda fiks mevki tayin etme yöntemleri incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Denizde çatışmayı önleme tüzüğü
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilinen bir mevkiyi deniz haritası üzerinde bulur |
ÖÇ02 | İki mevki arasındaki mesafeyi hesaplar |
ÖÇ03 | Seyir esnasında görünen sahil maddeleri yardımıyla mevki tayin eder |
ÖÇ04 | Deniz harıitalarını kullanır |
ÖÇ05 | Seyir rotası hesaplar |
ÖÇ06 | İki yada üç kerterizle mevki bulur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Navigasyonun tanımı ve sınıflandırması. | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Navigasyonla ilgili kavramlar ve temel hesaplamalar | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Pusula okuma ve magnetik pusulada düzeltme | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Harita kullanma, mevki bulma, | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Seyir rotası hesaplaması 1 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Seyir rotası hesaplaması 2 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Denizcilik yayınları, fenerler ve şamandıra sistemleri | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İki yada üç keterizle mevki bulma 1 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İki yada üç keterizle mevki bulma 2 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bir kerteriz bir mesafe ile mevki bulma 1 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bir kerteriz bir mesafe ile mevki bulma 2 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Denizde çatışmayı önleme tüzüğü 1 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Denizde çatışmayı önleme tüzüğü 2 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Denizde çatışmayı önleme tüzüğü 3 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final1 | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |