SUF415 Denizel Kuluçkahane Teknolojisi

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF415
Ad Denizel Kuluçkahane Teknolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Hatice Asuman YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Hatice Asuman YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amaci ögrencilerin denizel bir kuluçkahane kurarken dogru yer seçimi, kuluçkahane dizayni ve üretim ünitelerinin planlanmasi, anaçlardan itibaren tüm larva ve ön-büyütme üretim tekniklerinin ve yavru tasima tekniklerinin ögretilmesidir

Dersin İçeriği

Denizel Kuluçkahaneler Için Yer Seçimi, Deniz Suyu Alim Sistemleri, Deniz Suyu Aritim Sistemleri, Kuluçkahane Dizayni, Destek Üniteleri, Anaç Ünitesi, Anaç Yumurtlatma ve Yumurta Inkübasyon Ünitesi, Larva Yetistiricilik Ünitesi, Canli Yem Ünitesi, Artemia ve Rotifer Besin Zenginlestirme Teknikleri, Ön-Büyütme Ünitesi, Yavru Tasima Teknikleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

güncel makaleler ve ders notları

Notlar

Deniz balıkları yetiştiriciliği ders kitapları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Denizel bir kuluçkahane için uygun yer seçimi yapar
ÖÇ02 Kuluçkane ve üretim ünitelerini tasarlar
ÖÇ03 Bir denizel kuluçkahanenin tüm üretim aşamalarında (canlı yem üretimi, zenginleştirme, larva ve ön-büyütme) kullanılan üretim tekniklerine vakıftır
ÖÇ04 Yavru taşıma tekniklerini bilir
ÖÇ05 Su Aritim Sistemleri bilir
ÖÇ06 Su Isitma/Sogutma ve Desarj Sistemlerini bilir
ÖÇ07 Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir.
ÖÇ08 Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ticari Denizel Türlerin Tanitimi ve Üretim Teknikleri Ticari Denizel Türlerin Tanitimi ve Üretim Teknikleri ile ilgili ön hazırlık yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Denizel Kuluçkahane Için Yer Seçimi verilen ödev makaleler hakkında özet çıkartılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Kuluçkahane Dizayni Kuluçkahane Dizayni ile ilgili araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Kuluçkahaneye Su Alim Sistemleri Kuluçkahaneye Su Alim Sistemleri ile ilgili sunum hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Su Aritim Sistemleri Su Aritim Sistemleri ile ilgili araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Su Isitma/Sogutma ve Desarj Sistemleri örnek sistemlerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Anaç Ünitesinin Tasarimi ve Olgunlastirma Teknikleri Anaç ünitesi hakkında bilgi toplamak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yumurtlatma ve Yumurta Açtirma Ünitelerinin Tasarimi Yumurtlatma ve Yumurta Açtirma Ünitelerinin Tasarimi ile ilgili makale araştırması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Larva Yetistiricilik Ünitelerinin Tasarimi ve Üretim Teknikleri larval yetiştiricilik ile ilgili makale taraması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Canli Yem Ünitesi Tasarimi ve Üretim Teknikleri Canlı yem ile ilgili araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Ön-Büyütme Ünitesi Tasarimi ve Üretim Teknikleri-1 Ön-Büyütme Ünitesi Tasarimi ve Üretim Teknikleri ile ilgili araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Ön-Büyütme Ünitesi Tasarimi ve Üretim Teknikleri-2 Ön büyütme ünitesini çalışarak gelmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Yavru Tasima Teknikleri makale araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Ticari Bir kuluçkahaneye Teknik Gezi Genel durum değerlendirmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:47