SUF405 Balık Populasyon Dinamiği

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF405
Ad Balık Populasyon Dinamiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SİNAN MAVRUK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SİNAN MAVRUK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amaci balik populasyonlari ve birim stoku tanimak, stoku dolayli olarak etkileyen çevresel kosullari ögrenmek ve stoktaki biyolojik degisikleri matematiksel modellerle ifade edebilmek amaciyla kendine özgü çevresel kosullarda yasayan balik stoklari hakkinda temel bilgileri elde etmektir.

Dersin İçeriği

Balık Popülasyonları; Dünya ve Akdeniz'deki Balıkçılık Sahaları ve Balık Üretimi, Birim Stok, Denge Durumu, Dalgalanmalar, Stokların İzlenmesi, Stoklarda Artış, Yaş Tayini, Balıklarda Büyüme, Stoklarda Azalış, Ölüm Oranı, Ağ Seçiciliği, Stok Büyüklüğünün Tahmini

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Prof. Dr. Dursun Avşar, Balıkçılık Biyolojisi ve Popülasyon Dinamiği

Notlar

Sparre, P., Venema, C.S. , 1998. Introduction to tropical fish stock assessment. Part I: Manual


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Populasyon ve birim stoku tüm yönleriyle tanımlar.
ÖÇ02 Dünyadaki tatlı su ve denizel balıkçılık sahalarıyla Akdeniz sular sisteminin balıkçılık sahalarını tüm yönleriyle tanımlar.
ÖÇ03 Herhangi bir balık stokunu dolaylı olarak etkileyen biyotik ve abiyotik faktörleri listeleyebilir.
ÖÇ04 Balık stoklarında üreme mevsimini açıklayabilir.
ÖÇ05 Balık stoklarında ilk eşeysel olgunluk boy/yaşını belirleyebilir.
ÖÇ06 Balık stoklarında büyüme parametrelerini hesaplayabilir.
ÖÇ07 Balık stokalrında ölüm parametrelerini hesaplayabilir.
ÖÇ08 Stok büyüklüğünü tahmin edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Balık Popülasyonları ve Dünya Balıkçılık Sahaları Balıkçılık Biyolojisi ve Populasyon Dinamiği 1-15. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dünyanın Yıllık Balık Üretimi ve Akdeniz'deki Balıkçılık Sahaları Balıkçılık Biyolojisi ve Populasyon Dinamiği 18-42. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Birim Stok, Özellikleri ve Denge Durumu Balıkçılık Biyolojisi ve Populasyon Dinamiği 45-55. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Stoklarda Dengeyi Dolaylı Etkileyen Abiyotik Faktörler Balıkçılık Biyolojisi ve Populasyon Dinamiği 55-84. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Stoklarda Dengeyi Dolaylı Etkileyen Biyotik Faktörler ve Dalgalanmalar Balıkçılık Biyolojisi ve Populasyon Dinamiği 85-97. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Stokların İzlenmesi, Stoklardaki Artış-Üreme Balıkçılık Biyolojisi ve Populasyon Dinamiği 99-121. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
7 Stoka Yeni Birey Katılımı Balıkçılık Biyolojisi ve Populasyon Dinamiği 122-135. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
8 Ara Sınav Sınav İçin Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Stoklarda Büyüme Balıkçılık Biyolojisi ve Populasyon Dinamiği 136-157. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
10 Yaş Tayininde Kullanılan Dolaylı Yöntemler Balıkçılık Biyolojisi ve Populasyon Dinamiği 158-175. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
11 Balıklarda Boyca ve Ağırlıkça Büyüme Sabitleri Balıkçılık Biyolojisi ve Populasyon Dinamiği 176-196. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
12 Stoklarda Azalış Balıkçılık Biyolojisi ve Populasyon Dinamiği 197-224. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Anlatım
13 Toplam Ölüm Oranının Bileşenlerine Ayrılması Balıkçılık Biyolojisi ve Populasyon Dinamiği 225-238. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Anlatım
14 Ağ Seçiciliği Balıkçılık Biyolojisi ve Populasyon Dinamiği 239-257. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Anlatım
15 Stok Büyüklüğünün Tahmini Balıkçılık Biyolojisi ve Populasyon Dinamiği 258-282. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:47