Genel Bilgi
Kod | SUF106 |
Ad | Su Ürünleri Mühendisliğine Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ABDURAHMAN POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. CEM ÇEVİK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. OĞUZ TAŞBOZAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel Bilimler Bölümü, Yetistiricilik Bölümü ve Avlama ve Isleme Teknolojisi Bölümlerinin su ürünleri mühendisligi alanindaki egitim ve arastirma faaliyetlerinin tanitimi ve mesleki derslere hazirlik
Dersin İçeriği
Dünyada ve Türkiyede akvakültür alanlari, yetistricilik alanlarinin yönetimi, yetistiricilik alanlarini kullanim imkanlari, Türkiyede su ürünleri ile ilgili organizasyonlar, Su Ürünleri ile ilgili ilgili resmi kurumlar, Su ürünleri mühendislerinin is alanlari, Ülkemizdeki deniz ve tatlisu kaynaklari, Avlama ve isleme teknolojisi bölümününyaptigi arastirma ve egitimin tanitimi, su ürünleri isleme teknolojisinde temel prensipler, dondurma,kurutme ve tütsüme teknolojisi, balik avlama teknolojisi, su ürünleri egitiminin genel amaçlari, su ürünleri yetistiriciligi ve önemi, yetistiricilik sistemleri, su kaynaklari ve bunlarin yetistiricilikte kullanimi, yaygin olarak yetistiriciligi yapilan türler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mühendisl,ğe giriş ders notları
Notlar
Çeşitli makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Deniz biyolojisinin eğitim ve araştırma alanlarını tanımlar |
ÖÇ02 | İçsular ve temel bilimler alanındaki eğitim ve araştırma faaliyetlerini açıklar |
ÖÇ03 | Su ürünelri yetiştiriciliği konusundaki temel eğitim ve araştırma faaliyetlerini tanımlar |
ÖÇ04 | Hastalıklar konusundaki eğitim ve araştırma faaliyetlerini açıklar |
ÖÇ05 | Su ürünleri İşleme teknolojisi konusundaki eğitim ve araştırma faaliyetlerini açıklar |
ÖÇ06 | Avlama teknolojisi konusundaki eğitim ve araştırma faaliyetlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giris | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Su Ürünleri Temel Bilimler Bölümünün tanıtımı | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Temel Bilimler Bölümünün arastirma faaliyet alanlari | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Su ürünleri yetistiriciligi bölümünün tanıtılması | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Türkiyede ve dünyada Su ürünleri üretimi | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Su Ürünleri Avlama ve Isleme Teknolojisi Bölümünün arastirma faaliyet alanlari ve önemi, ödev | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Su Ürünlerinin islenmesi, dondurulmasi, kurutma teknolojisi, dumanlama | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Arasınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Deniz ve içsularda yapılan bilimsel araştırmalar | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Su Ürünleri Temel Bilimler Bölümünde yapılan arastırmalar | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yetiştiricik bölümündeki araştırmalar | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Su kaynaklari ve yetistiricilikte kullanimi | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İşleme teknolojisinin Türkiyedeki mevcut durumu ve gelecege dönük degerlendirmeler | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Su ürünleri avciligi, avcilikta kullanilan ag tipleri, yapilan çalismalar | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Genel Değerlendirme, ödev kontrolleri | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |