Genel Bilgi
Kod | SUF230 |
Ad | Aletli Dalış Tekniği 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amaci, ögrenciler bir yildiz düzeyinde, aletli dalis teknik ve kurallarini ögretmektir.
Dersin İçeriği
Dalis Malzemelerinin bakimi ve saklanmasi, Güvenli Dalis Kurallari, Dalis bölgesi seçimi, Dekompresyon tablolari, Yüzerlilik ekipmanlari ve dalis elbiseleri, Su alti fizyolojisi, Bagimsiz Aletli Dalis Donanimi, Basinç ve Hacim iliskileri, Temel Dalis Isaretleri, Temel donanimlar ele alinacaktir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Aletli Dalış Tekniği, Türkiye Su Altı Federasyonu 1 yıldız Balık Adam Ders Notları
Notlar
PADI Rescue Diver Manual
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel dalış ekipmanlarını bilir ve kullanır |
ÖÇ02 | Temel dalış işaretlerini bilir ve kullanır |
ÖÇ03 | Dalış ile ilgili gaz kanunları arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir |
ÖÇ04 | Dalışlarda her zaman Güvenli dalış kurallarını uygular. |
ÖÇ05 | Dalış tablolarını yapacağı dalışlara göre uygular |
ÖÇ06 | Dalış güvenliğini her aman birinci öncelik olarak düşünür. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | 3 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 4 |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giris, Idari ders | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel donanim | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Temel Dalis Isaretleri | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Basinç ve Hacim iliskileri | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Bagimsiz Aletli Dalis Donanimi | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Su alti fizyolojisi | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yüzerlilik ekipmanlari ve dalis elbiseleri | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dalis Malzemelerinin bakimi ve saklanmasi | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Güvenli Dalis Kurallari | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Dalis bölgesi seçimi | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | PADI Dekompresyon tablolusu | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | CMAS Dekompresyon tablosu | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | 5 metre Adaptasyon dalışı | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | 10 metrede uygulamalı dalış eğitimi | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |