Genel Bilgi
Kod | SUF202 |
Ad | Oseonoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACER YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere okyanus ve denizlerin jeolojik, kimyasal, fiziksel ve biyolojik özellikleri hakkında ön bilgi sağlamak; denizel canlılar ve çevre koşulları arasındaki etkileşimlerle bu ortam oşinografisi konusunda bir temel oluşturmaktır.
Dersin İçeriği
Giriş, Oseanografinin Bölümleri,Yer Yuvari, Okyanus ve Yasamin Orijini, Okyanus Dibinin Fizyografisi, Okyanuslarda Sedimentasyon, Kimyasal Oseanografi, Besleyici Elementler, Deniz Suyunun Asit ve Bazik Özellikleri, Sinoptik Fiziksel Oseanografi, T-S Diagrami, Su Tipi ve Kütlesi, Dinamik Fiziksel Oseanografi, Dalgalar ve Med-Cezir, Deniz, Okyanus ve Organizmalar, Deniz Ekolojisi, Denizlerin Organik Madde Verimi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kocataş, A.,1998. Oseanoloji. Ege Üniversitesi Yayınları
Notlar
Kocataş, A.,1998. Oseanoloji. Ege Üniversitesi Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Okyanus ve denizleri tüm yönleriyle tanımlar. |
ÖÇ02 | 2. Canlıları etkileyen temel jeolojik parametreleri listeler. |
ÖÇ03 | 3. Canlıları etkileyen temel kimyasal parametreleri açıklar. |
ÖÇ04 | Canlıları etkileyen temel fiziksel parametreleri ayırt eder. |
ÖÇ05 | Canlıları etkileyen temel biyolojik parametreleri tanımlar. |
ÖÇ06 | Okyanus ve denizlerin verimliliğini etkileyen faktörleri açıklar. |
ÖÇ07 | Denizel organizmaların bu ortamdaki fonksiyonlarını açıklar. |
ÖÇ08 | Denizel çalışamlar için temel beceriyi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Oseanografinin Bölümleri | Oseanoloji 1-23. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yer Yuvarı, Okyanus ve Yaşamin Orijini | Oseanoloji 23-44. sayfalar okunacak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
3 | Okyanus Dibinin Fizyografisi | Oseanoloji 45-76. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Okyanuslarda Sedimentasyon | Oseanoloji 77-94. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kimyasal Oseanografi | Oseanoloji 95-114. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Besleyici Elementler | Oseanoloji 114-134. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Deniz Suyunun Asit ve Bazik Özellikleri | Oseanoloji 134-143. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sinoptik Fiziksel Oseanografi | Oseanoloji 143-179. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | T-S Diagrami, Su Tipi ve Kütlesi | Oseanoloji 179-210. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Dinamik Fiziksel Oseanografi | Oseanoloji 211-228. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
12 | Dalgalar ve Med-Cezir | Oseanoloji 229-252. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Deniz, Okyanus ve Organizmalar, Kisa sinav | Oseanoloji 255-266. sayfalar okunacak, kısa sınav hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Deniz Ekolojisi | Oseanoloji 267-288. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Denizlerin Organik Madde Verimi | Oseanoloji 288-299. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |