Genel Bilgi
Birim | SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ |
SU ÜRÜNLERİ MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
Kod | SUF328 |
Ad | Su Ürünlerinde Uygulama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CANER ENVER ÖZYURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CANER ENVER ÖZYURT
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. EVŞEN GÜZEL (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi ERHAN AKAMCA (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. ORHAN TUFAN EROLDOĞAN (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. SEDAT GÜNDOGDU (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. ESMERAY KÜLEY (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. LEYLA USLU (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Su Ürünleri Uygulama Becerilerinin Ögrencilere Kazandirilmasi
Dersin İçeriği
Fakültenin sahip oldugu tatlisu ve deniz isletmelerinin tanitimi, bölgedeki yetistiricilik ve isleme tesislerinin tanitimi ve uygulamalari, tatlisu ve denizel ekosistemler hakkinda bilgi ve uygulamalar, avlama arç ve gereçleri ile ilgili bilgi ve uygulama, hastaliklar hakkinda uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve KitaplarDiger Kaynaklar
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su kirliliği ile ilgili ölçüm yapılan ekipmanları kullanır |
ÖÇ02 | Sucul canlılarının (plankton, bentoz, balık v.b.) örneklemesini yapar |
ÖÇ03 | Sucul canlı örneklerini makroskobik ve mikroskobik olarak tayin eder |
ÖÇ04 | Algal biyoteknoloji üretim süreçlerini açıklar |
ÖÇ05 | Yetiştiricilik işletmelerde kullanılan balık gelişim performans parametrelerinin hesaplar |
ÖÇ06 | Dıştan takma motoru tanır |
ÖÇ07 | Dıştan takma motorlu tekneleri kullanır |
ÖÇ08 | Balıklardan fileto çıkarır |
ÖÇ09 | Su ürünlerinde makroskobik ve mikroskobik hastalık muayene teknikleri açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | 2 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 2 |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su analizlerinde kullanılan cihaz ve ekipmanlar hakkında bilgilendirme amacıyla üniversitemiz bünyesindeki laboratuvarların tanıtım ziyaretlerinin yapılması | İlgili kaynakların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Sucul alanlardaki su kalite parametreleri ve su kalite kontrol esasları hakkında bilgilendirme ve uygulama yapılması. | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
3 | Sucul canlı (plankton, bentoz, balık v.b.) örneklerinin alınması. | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
4 | Sucul canlı örneklerin makroskobik ve mikroskobik olarak incelenmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
5 | Sucul alanlardaki populasyon çalışmaları ve uygulamaları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Fakültemiz bünyesinde yer alan algal biyoteknoloji ünitesi ve uygulamalarının tanıtılması | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yem formülasyonu. yem hazırlama ve yapım teknikleriyle yemleme uygulamaları, | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara sinav | İlgili konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | İşletmelerde kullanılan balık gelişim performans parametrelerinin hesaplanması ve uygulanması | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Av araç ve gereçlerinin tanıtımı ve uygulamaları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Dıştan takma motorlu teknelerin kullanımının eğitimi ve uygulaması | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Su ürünleri ön işlemler teknolojisi ve fileto çıkarılması | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | İşleme teknolojisi laboratuvarlarında yapılan analizler hakkında uygulamalı bilgi verilmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Su ürünlerinde makroskobik ve mikroskobik hastalık muayene teknikleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Balıklarda aşı ve ilaç uygulama yöntemleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final | İlgili konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Final 1 | İlgili konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
AKTS | 2 AKTS |