Genel Bilgi
Kod | SUF424 |
Ad | Balıklarda Göç Olayı ve Balıkçılığa Etkisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MELTEM MANAŞIRLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Göç eden baliklarin biyoekolojik özelliklerini ögretmek. nesillerini devam ettirmelerini saglamak amaciyla tür çesitliligini ve sürdürülebilirligini korumak ve balikçilik uygulamalarinin düzenlenmesinde bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği
Baliklarda Göç nedir, göç çesitleri, göç eden baliklar ve bunlarin biyoekolojik (beslenme, üreme büyüme ve yasam alanlari) özellikleri, stok yapilari ile sürdürebilir stok devamini saglama yollari, balikçilikta alinacak önlemler ile balikçilik yöntemi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İhtiyoloji, Balık Biyolojisi, Balık Sistematiği kitapları
Notlar
Akademik yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balıklarda göç tipleri nelerdir (yumurtlama, beslenme, kışlama) öğrenir |
ÖÇ02 | Balikta göç mekanizmasi hakkında bilgilenir |
ÖÇ03 | Diadrom, Anadrom, Katadrom, Osenadrom, Patodrom ve Limnadrom türleri öğrenir |
ÖÇ04 | Göç eden ekonomik türler ve biyo ekolojik özelliklerini öğrenir |
ÖÇ05 | Göçün balıkçılığa etkisi kavrar |
ÖÇ06 | Göç eden türlerin yönetimi ve balıkçılık stratejilerini geliştirir |
ÖÇ07 | Göç eden ekonomik önemi olan içsu balıklarının yönetimini öğrenir ve geliştirir |
ÖÇ08 | Göç eden ekonomik önemi olan deniz balıklarının yönetimini öğrenir ve geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Baliklarda göçün tanimlanmasi | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Göç tipleri (yumurtlama, beslenme, kislanma) | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Balikta göç mekanizmasi | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Anadrom türler ve biyo-ekolojileri | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Katadrom türler ve biyo-ekolojileri | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Osenadrom türler ve biyo-ekolojileri | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Limnadrom türler ve biyo-ekolojileri | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Arasınav | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Patodrom türler ve bioekolojik özellikleri | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Göç eden ekonomik türler | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Göçün balıkçılığa etkisi | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Göç eden türlerin yönetimi | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Balıkçılık stratejileri | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Göç eden ekonomik önemi olan içsu balıkları | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |