UAI102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UAI102
Ad Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğretmen ABDURRAHMAN KÜTÜK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğretmen ABDURRAHMAN KÜTÜK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temelde Modern Türkiyenin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sisteminin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik atılımlar Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması Yeni düzene karşı hareketler Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları Atatürk dönemi Türk Dış Polikası İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları Türkiyenin çok partili hayata geçişi Demokrat Parti dönemi ve sonrası Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi konularını kapsayan kitaplar, Nutuk.

Notlar

Konu ile ilgili belgeseller, film, Fotoğraflar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türk İnkılabının temel felsefesini açıklar.
ÖÇ02 Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkelerini sıralar.
ÖÇ03 Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında çözümlemeler yapar.
ÖÇ04 Türkiye’de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikimleri çözümler.
ÖÇ05 Günümüz Türkiye'sinin uluslararası sorunları ve kaynaklarını açıklar.
ÖÇ06 Çok partili dönemime geçişteki başarısızlıkları açıklar.
ÖÇ07 Atatürk döneminde hangi çağdaşlaşma çalışmalarının yapıldığını sıralar
ÖÇ08 1950 seçimlerinden sonra çok partili geçişi ve darbe dönemlerini tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Programcılığı alanındaki güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yazılımları test eder ve hataları giderir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılım ve paket programları kullanabilir
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar Programcılığı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk İnkılabının Stratejisi Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Siyasal Alanda İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Hukuk Alanında İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Eğitim ve Kültür Alanında İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Ekonomik Alanda İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Sosyal ve Sağlık Alanında İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası I (1923 1930) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası II Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Atatürk ilkeleri I Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Atatürk İlkeleri II Laiklik, Devletçilik, İnkılapçılık Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1938-1960) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1960-2000) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Türkiye'nin Jeopolitik durumu Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Konuları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders konuları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 07:51