Genel Bilgi
Kod | SAFS0036 |
Ad | Forages and Co-Products for Sustainable Ruminant Production |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UĞUR SERBESTER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında kaba yemler ve yan ürünlerin besin madde içerikleri ile olumsuz iklim koşullarında başarılı ruminant üretiminin nasıl yapılabileceği öğretilmektedir.
Dersin İçeriği
Sürdürülebilir hayvan üretim nedir? Küresel insan nüfusu ve hayvan ürün miktarları, ruminant çiftlik hayvanları ve sürdürülebilirlik, ruminantlar ve kaba yemler, meralardan faydalanma, yan ürünler, biyoetonal yan ürünleri
Dersin Ön Koşulu
Bu dersi alacak öğrencilerin genel hayvan besleme ve ruminant besleme derslerini almaları ya da ders kaydından önce dersi veren öğretim üyesiyle görüşmeleri gerekmektedir.
Kaynaklar
Biofuel Co-Products as Livestock Feed. CABI, UK
Notlar
Makkar, H.P.S. (2013). Biofuel co-products as livestock feed - opportunities and challenges. AFMA Matrix.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersin amacı, öğrencilere sürdürülebilirlik için geviş getiren hayvanların beslenmesinde kullanılan yem ve yan ürünler hakkında genel bir bakış kazandırmaktır. Öğrenciler, yemlerin besin madde içeriğindeki değişiklikleri ve ekstrem iklim koşullarında başarılı ruminant üretiminin nasıl yapılacağını öğreneceklerdir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler rumen koşulları ile fizyolojik ve mteabolik yolları açıklayabilecektir. |
ÖÇ03 | Öğrenciler farklı enerji ve protein sistemlerini açıklayabilecektir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler ruminant üretiminin çevresel etkisi ve sürdürülebilir beslemeyi öğrenecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ruminant beslemede kaba yemlerin önemi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Verimli ruminant çiftlik hayvanları üretiminde kaba yemlerin değerlendirilmesi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kaba yem sindirilebilirliklerinin in vivo ve in situ ölçümleri | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kaba yemlerin enerji ve protein değerlerinin tahminlenmesi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Fizikokimyasal yaklaşımlar | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kaba yem kalitesinin tahminlenmesinde alternatif yaklaşımlar | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kaba yemlerin mineral ve vitamin durumları | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Hayvansal yemlerde biyoyakıt üretim ürünlerinin kullanımları ve etkileri | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ruminantlar için yan ürünler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ruminant rasyonlarında yaş damıtık tahılların kullanımı | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ruminant rasyonların yaş ve kuru değirmencilik artıklarının kullanımı | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ruminantlarda biyotakıt endüstrisinde açığa çıkan ürünlerin kullanımı | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ruminant rasyonlarında yan ürün kullanılmasında sınırlamalar | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
16 | Gelecekte ruminant üretiminin tahminlenmesi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Ruminantların iklim değişikliğine adaptasyonu | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |