Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Moda Tasarımı | |
Kod | MDT121 |
Ad | Tekstil Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Sabiha SEZGİN BOZOK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin genel amacı; Tekstil Teknolojisi ile ilgili genel bilgileri, lifler, iplik üretimi, kumaş oluşumu ve yapıları ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Dünyada ve Türkiye de doğal lif üretimi, liflerin sınıflandırılması fiziksel ve kimyasal özelliklerinin anlaşılması konularını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
MUNGAN, Mürüvvet, Tekstil Lifleri; ŞEBER, Bahattin, Kumaş Yapı Bilgisi
Notlar
Öğr.Gör. Selda ARAS tarafından kapsamlı olarak hazırlanmış ders notu.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünyada doğal lif üretim durumlarını bilir. |
ÖÇ02 | Türkiye de doğal lif üretim durumlarını bilir. |
ÖÇ03 | Lifleri sınıflandırmayı bilir. |
ÖÇ04 | Bitkisel lifleri bilir. Pamuk lifi özelliklerini ve üretimini bilir. |
ÖÇ05 | Keten lifi üretimini ve özelliklerini bilir. |
ÖÇ06 | Kenevir ve jüt liflerinin üretimini ve özelliklerini bilir. |
ÖÇ07 | Hayvansal lifleri bilir. Yün lifinin özelliklerini ve üretimini bilir. |
ÖÇ08 | Hayvansal ve bitkisel liflerinin sınıflandırma yeteneğini kazanır. |
ÖÇ09 | Hayvansal ve bitkisel liflerinin fiziksel ve kimyasal özelliklerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikleri analiz eder. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alma ve takım çalışmalarında etkin olarak çalışır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmaları sürecini planlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini analiz eder ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma süreçlerini değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturur ve yeni tasarımlar hazırlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularını değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarım tekniklerinin seçer ve uygular. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretimi konularında yeterli altyapıya sahiptir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | Ders hakkında ön araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Dünyada ve Türkiye 'de lif üretim durumları | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Lif ile ilgili tanımlar ve sınıflandırma | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bitkisel liflere giriş | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Pamuk lifinin özellikleri | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Pamuk lifi, üretimi ve özellikleri | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Keten lifinin üretimi ve özellikleri | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kenevir ve jüt liflerinin üretimi ve özellikleri | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hayvansal liflere giriş | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Yün lifinin özellikleri | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yün lifi üretimi ve özellikleri | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tiftik, kaşmir ve angora liflerinin üretimi ve özellikleri | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Deve, lama ve alpaga liflerinin üretimi ve özellikleri | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İpek liflerinin üretimi ve özellikleri | ilgili bölümün okuması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu | Değerlendirme yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |