Genel Bilgi
Kod | IST140 |
Ad | Laboratuvar I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. GANİME TUĞBA ERCOŞKUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin, iklimlendirme ve soğutmayı tanımlayabilme,kullanım alanlarını listeleyebilme,ısı ve sıcaklık kavramlarını kavrayıp ölçebilme, gaz kanunlarını, termodinamik kavram ve işlemleri kavrayabilme, ısı geçiş prensiplerini öğrenip ilgili problemlere uygulayabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
İklimlendirme soğutma sistemleri ve sistem elemanlarının bilgilerine sahiptir. İklimlendirme soğutma bilgi ve becerilerini diğer kaynakları kullanarak geliştirebilir, ekonomiye katkı yapabilecek şekilde kullanabilir. İklimlendirme soğutma sistem ve sistem elemanlarının çizimlerini yapabilir, proje ve diyagramları okuyabilir. İklimlendirme soğutma cihazlarıyla ilgili performans değerleri alabilir, yorum yapabilir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-BULGURCU Hüseyin (2000) Laboratuvar Deney Föyleri YARDIMCI KİTAPLAR 2- ÖZKOL Nuri Soğutma Tekniği. (MMO/2004/115/6 3- DOGAN .Prof. Dr. Hikmet Uygulamalı Havalandırma ve Tekniği.
Notlar
YAMANKARADENİZ Recep İklimlendirme Esasları YAMANKARADENİZ Recep Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları YAMANKARADENİZ Recep Mühendislik Termodinamiğinin Temelleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İklimlendirme soğutma sistem ve sistem elemanlarının çizimlerini yapar |
ÖÇ02 | Elektrik girişli soğutma çalışma ilkesini kavrar ve problemlerini çözer |
ÖÇ03 | İklimlendirme ve soğutma proje ve diyagramlarını çizer, yorumlar |
ÖÇ04 | İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
ÖÇ05 | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanır |
ÖÇ06 | Soğutma sistemlerinde karşılaşılan arızaları bulur ve nedenlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimi | Çevrime ait grafik çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Temel soğutma deney cihazı tanıtılması, deneyin yapılması | Cihaz, yardımcı elemanlar, kavramalar tanıtımı, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Deney / Laboratuvar |
3 | Elektrik girişli soğutma eğitim seti tanıtılması, deneyin yapılması | Cihaz, yardımcı elemanlar, kavramalar tanıtımı, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
4 | Elektrik girişli soğutma eğitim seti üzerinde deneyin yapılması | Cihaz üzerinde değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
5 | Termoelektrik soğutma eğitim seti tanıtılması, deneyin yapılması | Cihaz, yardımcı elemanlar, kavramalar tanıtımı, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
6 | Termoelektrik soğutma eğitim seti üzerinde deneyin yapılması | Cihaz, yardımcı elemanlar, kavramalar tanıtımı, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
7 | Deney sonunda elde edilen verilerin değerlendirmesi ve yorumlaması | Grafik, hesaplamalar ve temel anlatımları içeren rapor. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Deney föyleri sonundaki soruları içerecek şekilde sözlü değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Hava kaynaklı ısı pompası deney cihazı tanıtılması, deneyin yapılması | Cihaz,elemanlar, kavramalar tanıtımı, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Hava kaynaklı ısı pompası deney cihazı üzerinde deney yapılması | Cihaz üzerinde değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
11 | Temel iklimlendirme eğitim seti tanıtılması, deneyin yapılması | Cihaz,elemanlar, kavramalar tanıtımı, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Temel iklimlendirme eğitim seti üzerinde deneyin yapılması | Cihaz üzerinde değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
13 | Deney sonunda elde edilen verileri değerlendirme | Grafik, hesaplamalar ve temel anlatımları içeren rapor. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
14 | Deney sonunda elde edilen verileri değerlendirme ve yorumlama | Grafik, hesaplamalar ve temel anlatımları içeren rapor. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma |
15 | Rapor yazım esasları | Grafik, hesaplamalar ve temel anlatımları içeren rapor. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Cihaz, yardımcı elemanlar, deney föyleri | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Cihaz, yardımcı elemanlar, deney föyleri | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,16 | ||
AKTS | 3 AKTS |