IST140 Laboratuvar I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IST140
Ad Laboratuvar I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. GANİME TUĞBA ERCOŞKUN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin, iklimlendirme ve soğutmayı tanımlayabilme,kullanım alanlarını listeleyebilme,ısı ve sıcaklık kavramlarını kavrayıp ölçebilme, gaz kanunlarını, termodinamik kavram ve işlemleri kavrayabilme, ısı geçiş prensiplerini öğrenip ilgili problemlere uygulayabilmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

İklimlendirme soğutma sistemleri ve sistem elemanlarının bilgilerine sahiptir. İklimlendirme soğutma bilgi ve becerilerini diğer kaynakları kullanarak geliştirebilir, ekonomiye katkı yapabilecek şekilde kullanabilir. İklimlendirme soğutma sistem ve sistem elemanlarının çizimlerini yapabilir, proje ve diyagramları okuyabilir. İklimlendirme soğutma cihazlarıyla ilgili performans değerleri alabilir, yorum yapabilir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1-BULGURCU Hüseyin (2000) Laboratuvar Deney Föyleri YARDIMCI KİTAPLAR 2- ÖZKOL Nuri Soğutma Tekniği. (MMO/2004/115/6 3- DOGAN .Prof. Dr. Hikmet Uygulamalı Havalandırma ve Tekniği.

Notlar

YAMANKARADENİZ Recep İklimlendirme Esasları YAMANKARADENİZ Recep Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları YAMANKARADENİZ Recep Mühendislik Termodinamiğinin Temelleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İklimlendirme soğutma sistem ve sistem elemanlarının çizimlerini yapar
ÖÇ02 Elektrik girişli soğutma çalışma ilkesini kavrar ve problemlerini çözer
ÖÇ03 İklimlendirme ve soğutma proje ve diyagramlarını çizer, yorumlar
ÖÇ04 İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
ÖÇ05 İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanır
ÖÇ06 Soğutma sistemlerinde karşılaşılan arızaları bulur ve nedenlerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimi Çevrime ait grafik çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Temel soğutma deney cihazı tanıtılması, deneyin yapılması Cihaz, yardımcı elemanlar, kavramalar tanıtımı, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Deney / Laboratuvar
3 Elektrik girişli soğutma eğitim seti tanıtılması, deneyin yapılması Cihaz, yardımcı elemanlar, kavramalar tanıtımı, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
4 Elektrik girişli soğutma eğitim seti üzerinde deneyin yapılması Cihaz üzerinde değerlerin alınması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
5 Termoelektrik soğutma eğitim seti tanıtılması, deneyin yapılması Cihaz, yardımcı elemanlar, kavramalar tanıtımı, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
6 Termoelektrik soğutma eğitim seti üzerinde deneyin yapılması Cihaz, yardımcı elemanlar, kavramalar tanıtımı, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
7 Deney sonunda elde edilen verilerin değerlendirmesi ve yorumlaması Grafik, hesaplamalar ve temel anlatımları içeren rapor. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Deney föyleri sonundaki soruları içerecek şekilde sözlü değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Hava kaynaklı ısı pompası deney cihazı tanıtılması, deneyin yapılması Cihaz,elemanlar, kavramalar tanıtımı, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 Hava kaynaklı ısı pompası deney cihazı üzerinde deney yapılması Cihaz üzerinde değerlerin alınması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
11 Temel iklimlendirme eğitim seti tanıtılması, deneyin yapılması Cihaz,elemanlar, kavramalar tanıtımı, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
12 Temel iklimlendirme eğitim seti üzerinde deneyin yapılması Cihaz üzerinde değerlerin alınması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
13 Deney sonunda elde edilen verileri değerlendirme Grafik, hesaplamalar ve temel anlatımları içeren rapor. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
14 Deney sonunda elde edilen verileri değerlendirme ve yorumlama Grafik, hesaplamalar ve temel anlatımları içeren rapor. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma
15 Rapor yazım esasları Grafik, hesaplamalar ve temel anlatımları içeren rapor. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Cihaz, yardımcı elemanlar, deney föyleri Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Cihaz, yardımcı elemanlar, deney föyleri Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 79
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,16
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.07.2024 12:46