BAT132 Permakültür

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU
BAHÇE TARIMI PR.
Kod BAT132
Ad Permakültür
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Permakültür dersi, sürdürülebilir tarım ve ekosistem yönetimi konularında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar. Öğrencilere, doğal ekosistemleri taklit ederek kendi kendine yetebilen ve çevre dostu sistemler tasarlama yeteneği kazandırılır. Bu yaklaşım, ekolojik, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirliği sağlamayı hedefler

Dersin İçeriği

Permakültür (Kalıcı tarım)

Dersin Ön Koşulu

Ders on Koşul Şartı Yoktur

Kaynaklar

Bill Mollison - Permakültüre Giriş Kitabı

Notlar

https://romabostani.org/wp-content/uploads/2016/11/romabostani.pdf


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yeryüzüne Özen Gösterme eğitimi
ÖÇ02 İnsanlara Özen Gösterme eğitimi
ÖÇ03 Nüfus Sınır Getirme eğitimi
ÖÇ04 Dünyayı dünyaya geri vermek
ÖÇ05 Tüketime Sınır Getirme eğitimi
ÖÇ06 Üretim Fazlasının Paylaştırılması
ÖÇ07 Doğaya rağmen değil doğayla birlikte hareket etme ilkesi
ÖÇ08 Tarım alanıyla ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi anlamak
ÖÇ09 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
ÖÇ10 Tarımsal Ekoloji içerindeki canlıları tanıma.
ÖÇ11 Doğanın kendi kendini nasıl yenilediğini öğrenmek
ÖÇ12 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları öngörmek
ÖÇ13 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi hakkında bilgiye sahip olmak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır 1
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir 1
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sürdürebilir Tarım nedir?Uygulama alanları nelerdir Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım
2 İyi Tarım Uygulamaları Nelerdir? Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Permakültür nedir? Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Permakültür etik kurallar ve ilkeler nelerdir? Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Permakültür üretimde Yağmur suyu hasadı nasıl yapılmaktadır? Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Permakültürde kullanılan Gübreleme için kompost yapımı Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Atıklar nasıl değerlendirilmektedir Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mikrobiyal Gübreleme Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Toprak iyileştirme amacıyla baklagil ekilmesi Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Türkiyede ve dünyada mevcut olan permakültür alanlar Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Türkiyede ve dünyadaki iyi tarım uygulamaları Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
13 Gıda Güvenliği Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
14 Alternatif enerji kaynakları ve tasarruflu su tüketimi Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım
15 İyi tarım ve permakültür uygulamalrında kontrol ve sertifikasyon Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.03.2025 09:59