Genel Bilgi
Birim | POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU |
BAHÇE TARIMI PR. | |
Kod | BAT132 |
Ad | Permakültür |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Permakültür dersi, sürdürülebilir tarım ve ekosistem yönetimi konularında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar. Öğrencilere, doğal ekosistemleri taklit ederek kendi kendine yetebilen ve çevre dostu sistemler tasarlama yeteneği kazandırılır. Bu yaklaşım, ekolojik, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirliği sağlamayı hedefler
Dersin İçeriği
Permakültür (Kalıcı tarım)
Dersin Ön Koşulu
Ders on Koşul Şartı Yoktur
Kaynaklar
Bill Mollison - Permakültüre Giriş Kitabı
Notlar
https://romabostani.org/wp-content/uploads/2016/11/romabostani.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeryüzüne Özen Gösterme eğitimi |
ÖÇ02 | İnsanlara Özen Gösterme eğitimi |
ÖÇ03 | Nüfus Sınır Getirme eğitimi |
ÖÇ04 | Dünyayı dünyaya geri vermek |
ÖÇ05 | Tüketime Sınır Getirme eğitimi |
ÖÇ06 | Üretim Fazlasının Paylaştırılması |
ÖÇ07 | Doğaya rağmen değil doğayla birlikte hareket etme ilkesi |
ÖÇ08 | Tarım alanıyla ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi anlamak |
ÖÇ09 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
ÖÇ10 | Tarımsal Ekoloji içerindeki canlıları tanıma. |
ÖÇ11 | Doğanın kendi kendini nasıl yenilediğini öğrenmek |
ÖÇ12 | Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları öngörmek |
ÖÇ13 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi hakkında bilgiye sahip olmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 1 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | 1 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sürdürebilir Tarım nedir?Uygulama alanları nelerdir | Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım |
2 | İyi Tarım Uygulamaları Nelerdir? | Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Permakültür nedir? | Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Permakültür etik kurallar ve ilkeler nelerdir? | Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Permakültür üretimde Yağmur suyu hasadı nasıl yapılmaktadır? | Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Permakültürde kullanılan Gübreleme için kompost yapımı | Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Atıklar nasıl değerlendirilmektedir | Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mikrobiyal Gübreleme | Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Toprak iyileştirme amacıyla baklagil ekilmesi | Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Türkiyede ve dünyada mevcut olan permakültür alanlar | Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Türkiyede ve dünyadaki iyi tarım uygulamaları | Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Gıda Güvenliği | Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
14 | Alternatif enerji kaynakları ve tasarruflu su tüketimi | Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım |
15 | İyi tarım ve permakültür uygulamalrında kontrol ve sertifikasyon | Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derse ait olan kitabı okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |