Genel Bilgi
Kod | IST243 |
Ad | Laboratuvar II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. GANİME TUĞBA ERCOŞKUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. GANİME TUĞBA ERCOŞKUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin, iklimlendirme ve soğutma devre elemanlarını tanımlayabilme çalışma prensiplerini ögrenme,kullanım alanlarını listeleyebilmeleri, çeşitli deney cihazları ile İklimlendirme ve soğutma cihazlarının görevleri ve çalışma prensiplerini anlayabilmeleridir.
Dersin İçeriği
Buhar sıkıştırmalı soğutma çevriminde soğutma yükünün ve kondenser basıncının etkilerini araştırabilme. Soğutma kulesinin çalışma ilkesini kavrayabilme, su ve hava arasındaki termodinamik değişiklikleri hesaplayabilme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-DERS KİTABI: BULGURCU Hüseyin (2000) Laboratuvar Deney Föyleri YARDIMCI KİTAPLAR 2-ÖZKOL Nuri Soğutma Tekniği. (MMO/2004/115/6 2. 3-DOGAN .Prof.Dr. Hikmet Uygulamalı Havalandırma ve Tekniği. 3- YAMANKARADENİZ Recep İklimlendirme Esasları
Notlar
YAMANKARADENİZ Recep Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları YAMANKARADENİZ Recep Mühendislik Termodinamiğinin Temelleri .
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İklimlendirme soğutma bilgi ve becerilerini, ekonomiye katkı yapabilecek şekilde kullanır |
ÖÇ02 | İklimlendirme soğutma sistem ve sistem elemanlarının çizimlerini yapar |
ÖÇ03 | İklimlendirme soğutma cihazlarıyla ilgili performans değerleri alır |
ÖÇ04 | İklimlendirme ve soğutma proje ve diyagramlarını okur ve yorumlar |
ÖÇ05 | Modüler eğitim cihazlarını kullanır, üzerindeki değerleri açıklar |
ÖÇ06 | Soğutma sistemlerinde karşılaşılan arızaları bulur ve nedenlerini açıklar |
ÖÇ07 | İklimlendirme sistemlerinde karşılaşılan arızaları bulur ve nedenlerini açıklar |
ÖÇ08 | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanır |
ÖÇ09 | Soğutma ve iklimlendirme sistemlerinde karşılaşılan arızaları bulur ve nedenlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Absorbsiyonlu soğutma eğitim seti tanıtılması, deneyin yapılması | Cihaz, yardımcı elemanlar, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
2 | Absorbsiyonlu soğutma sistemi deneyi sonucunda elde edilen verileri değerlendirme ve yorumlama | Grafik,hesaplamalar ve temel anlatımları içeren rapor | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
3 | Soğutma kulesi eğitim seti tanıtılması, deneyin yapılması | Cihaz, yardımcı elemanlar, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
4 | Soğutma kulesi eğitim seti üzerinde yapılan deneylerden elde edilen verileri değerlendirme ve yorumlama | Cihaz, yardımcı elemanlar, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
5 | Soğuk depo eğitim seti tanıtılması, deneyin yapılması | Cihaz, yardımcı elemanlar, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Soğuk depo eğitim seti üzerinde yapılan deneylerden elde edilen verileri değerlendirme | Cihaz, yardımcı elemanlar, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
7 | Soğuk depo eğitim seti üzerinde yapılan deneylerden elde edilen verileri değerlendirme ve yorumlama | Cihaz, yardımcı elemanlar, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınavlar | Deney föyleri | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Ticari soğutma eğitim seti tanıtılması, deneyin yapılması | Cihaz, yardımcı elemanlar, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
10 | Ticari soğutma eğitim seti üzerinde yapılan deneylerden elde edilen verileri değerlendirme ve yorumlama | Cihaz, yardımcı elemanlar, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
11 | Modüler soğutma eğitim seti tanıtılması, deneyin yapılması | Cihaz, yardımcı elemanlar, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Modüler soğutma eğitim seti üzerinde yapılan deneylerden elde edilen verileri değerlendirme ve yorumlama | Cihaz, yardımcı elemanlar, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
13 | Geri ısı kazanımlı eğitim seti tanıtılması, deneyin yapılması | Cihaz, yardımcı elemanlar, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Geri ısı kazanımlı eğitim seti üzerinde yapılan deneylerden elde edilen verileri değerlendirme ve yorumlama | Cihaz, yardımcı elemanlar, cihaz çalıştırılarak değerlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
15 | Deneyler sonucunda elde edilen verileri değerlendirme ve yorumlama | Deney föyleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Cihaz, yardımcı elemanlar, deney föyleri | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Cihaz, yardımcı elemanlar, deney föyleri | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,16 | ||
AKTS | 3 AKTS |