Genel Bilgi
Kod | BAT240 |
Ad | Biyoçeşitlilik ve Çevre Koruma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı biyolojik çeşitlilik ve doğa koruma yaklaşımlarını kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Biyolojik çeşitliliğin anlamı, önemi, Biyolojik çeşitliliğin dağılışı, Biyolojik çeşitlilik merkezleri, Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler, Biyolojik çeşitliliğin ölçülmesi ve göstergeleri, IUCN Kriterleri, Türkiyede biyolojik çeşitlilik, Biyolojik çeşitlilik ve Küresel ısınma, Doğa koruma yaklaşımları, Sürdürülebilirlik.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çakmak, M. N., (2008), Biyolojik çeşitliliğin hukuken korunması ve kamu yararı. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 133- 164. Eko-Okullar Programı, Biyolojik çeşitlilik el kitabı,
Notlar
Filiz Demirayak, 2002. BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK-DOĞA KORUMA VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA, TÜBITAK VIZYON 2023 Projesi RAPORU. Doç.Dr. Halit FİLİZ, BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK VE KORUMA DERS NOTLARI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyolojik çeşitliliğin anlamı, korunması, sürdürülebilir kullanımı konusunda fikir yürütebilir |
ÖÇ02 | Biyolojik çeşitliliğin dünyadaki dağılışı ve bölgesel farklılıklar ile nedenlerini açıklayabilir |
ÖÇ03 | Biyolojik çeşitliliğin kavramını ve önemini tanımlar |
ÖÇ04 | Biyolojik çeşitliği etkileyen faktörleri tespit eder |
ÖÇ05 | Biyolojik çeşitliliğin korunmasına yönelik önlemlere önerme yapar |
ÖÇ06 | Biyolojik çeşitliliğin korunması için kaynak oluşturma yollarını araştırır |
ÖÇ07 | Biyoçeşitliliğin kullanımının sonuçları ve insan aktivitelerinin etkisinin kavranmasını bilir |
ÖÇ08 | Koruma stratejilerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve içeriği, dersin amacı, Ders Öğrenme Çıktıları | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Biyoçeşitliliğe giriş, Biyolojik çeşitlilik; Genetik, tür, ekosistem çeşitliliği | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Biyolojik çeşitliliğin dağılışı; Karasal biyoçeşitlilik ve çeşitliliği yaratan faktörler | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Biyolojik çeşitliliğin dağılışı; Denizel ve diğer sucul ortamlarda biyoçeşitlilik ve çeşitliliği yaratan faktörler | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Biyolojik çeşitlilik merkezleri | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Biyolojik çeşitliliğin ölçülmesi ve göstergeleri | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | IUCN Kriterleri | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Türkiyede biyolojik çeşitlilik | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Biyolojik çeşitlilik ve Küresel ısınma | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Doğal çevrenin ve doğanın korunmasının ekolojik önemi. | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Doğa koruma yaklaşımları | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Doğa koruma alanlarının seçimi için kriterler | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Doğal ve kültürel değerlerin korunması konusunda sorunlar ve Sürdürebilirlik | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |