BAT240 Biyoçeşitlilik ve Çevre Koruma

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAT240
Ad Biyoçeşitlilik ve Çevre Koruma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı biyolojik çeşitlilik ve doğa koruma yaklaşımlarını kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Biyolojik çeşitliliğin anlamı, önemi, Biyolojik çeşitliliğin dağılışı, Biyolojik çeşitlilik merkezleri, Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler, Biyolojik çeşitliliğin ölçülmesi ve göstergeleri, IUCN Kriterleri, Türkiyede biyolojik çeşitlilik, Biyolojik çeşitlilik ve Küresel ısınma, Doğa koruma yaklaşımları, Sürdürülebilirlik.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Çakmak, M. N., (2008), Biyolojik çeşitliliğin hukuken korunması ve kamu yararı. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 133- 164. Eko-Okullar Programı, Biyolojik çeşitlilik el kitabı,

Notlar

Filiz Demirayak, 2002. BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK-DOĞA KORUMA VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA, TÜBITAK VIZYON 2023 Projesi RAPORU. Doç.Dr. Halit FİLİZ, BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK VE KORUMA DERS NOTLARI


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyolojik çeşitliliğin anlamı, korunması, sürdürülebilir kullanımı konusunda fikir yürütebilir
ÖÇ02 Biyolojik çeşitliliğin dünyadaki dağılışı ve bölgesel farklılıklar ile nedenlerini açıklayabilir
ÖÇ03 Biyolojik çeşitliliğin kavramını ve önemini tanımlar
ÖÇ04 Biyolojik çeşitliği etkileyen faktörleri tespit eder
ÖÇ05 Biyolojik çeşitliliğin korunmasına yönelik önlemlere önerme yapar
ÖÇ06 Biyolojik çeşitliliğin korunması için kaynak oluşturma yollarını araştırır
ÖÇ07 Biyoçeşitliliğin kullanımının sonuçları ve insan aktivitelerinin etkisinin kavranmasını bilir
ÖÇ08 Koruma stratejilerini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve içeriği, dersin amacı, Ders Öğrenme Çıktıları Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Biyoçeşitliliğe giriş, Biyolojik çeşitlilik; Genetik, tür, ekosistem çeşitliliği Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Biyolojik çeşitliliğin dağılışı; Karasal biyoçeşitlilik ve çeşitliliği yaratan faktörler Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Biyolojik çeşitliliğin dağılışı; Denizel ve diğer sucul ortamlarda biyoçeşitlilik ve çeşitliliği yaratan faktörler Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Biyolojik çeşitlilik merkezleri Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Biyolojik çeşitliliğin ölçülmesi ve göstergeleri Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 IUCN Kriterleri Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Türkiyede biyolojik çeşitlilik Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Biyolojik çeşitlilik ve Küresel ısınma Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Doğal çevrenin ve doğanın korunmasının ekolojik önemi. Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Doğa koruma yaklaşımları Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Doğa koruma alanlarının seçimi için kriterler Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Doğal ve kültürel değerlerin korunması konusunda sorunlar ve Sürdürebilirlik Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 11:29