YLTM701 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLTM701
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET SERDAR ÖZTEKİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ALİ BAYAT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KUBİLAY KAZIM VURSAVUŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AHMET İNCE (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HASAN HÜSEYİN ÖZTÜRK (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SAİT MUHARREM SAY (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. ÇAĞDAŞ CİVELEK (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Araştırıcının yürütülmekte olan çalışmalarını danışmanıyla birlikte yürütülmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Sürdürülebilir tarımın tanımı, sürdürülebilir tarımın ilkeleri, tarımsal üretimin insan sağlığı ve çevresel etkileri, sürdürülebilir tarım sistemleri, alternatif tarım, organik tarım, permakültür, korumalı tarım, sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Araştırma için Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi ve e-veri tabanlı online kütüphanelerden faydalanacaktır.

Notlar

1. Öztekin, S., Barut, Z.B., Bozdoğan, A.M., Bayat, A., Özcan, M.T., Güzel, E., İnce, A. ve Yıldız, Y., 2006. Tarım Makinaları 2, Nobel Kitabevi, ISBN: 975-8561-65-0.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırıcı danışmanıyla birlikte yürütmekte olduğu lisansüstü tezini ve araştırmalarını tartışarak bilgi edinir.
ÖÇ02 Araştırıcı danışmanıyla birlikte konusuyla ilgili olan güncel gelişmeler hakkında bilgi kazanır.
ÖÇ03 Tez konusuyla ilgili bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenir ve ulaştığı bilgileri yorumlama becerisi kazanır
ÖÇ04 Tez çalışmasını akademik kurallara uygun olarak yazabilme ve bir topluluk karşısında sunabilme becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, Yürütülen araştırmalar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, Yürütülen araştırmalar 1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, Yürütülen araştırmalar 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, Yürütülen araştırmalar 3 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, Yürütülen araştırmalar 4 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Literatür tarama, Konu bazlı araştırmalar 1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Literatür tarama, Konu bazlı araştırmalar 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Literatür tarama, Konu bazlı araştırmalar 3 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Literatür tarama ve Yürütülen araştırmalar 1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Literatür tarama ve Yürütülen araştırmalar 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Literatür tarama, Yürütülen araştırmalar 3 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Yürütülen araştırmalar 1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Yürütülen araştırmalar 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Yürütülen araştırmalar 3 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 12:16