EFMS202 Meslek Bilgisi Seçmeli

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod EFMS202
Ad Meslek Bilgisi Seçmeli
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Aişe SEZİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Resmi program, program dışı etkinlikler ile örtük program kavramlarını analiz etmek, örtük program ile ilgili yaklaşımları karşılaştırmak, örtük programın bilişsel ve duygusal öğrenmelere etkisini açıklamak, değerler eğitiminde örtük programın önemini kavratmak ve törenler, sosyal kültürel etkinlikler, ritüeller vb. okulun program dışı etkinliklerini örtük program bağlamında değerlendirmektir.

Dersin İçeriği

Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Eğitimde Program Dışı Etkinlikler Editörler: Prof. Dr. Necla KÖKSAL - Doç. Dr. Zeynep AYVAZ TUNCEL |978-605-241-985-4|

Notlar

Başka kaynak yok


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Formal, informal eğitim ve örtük program kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 Çocuklara verilmesi gereken temel değerlerin önemini açıklar
ÖÇ03 Karakter ve değer eğitimine yönelik öğeleri program dışı etkinlikler aracılığı ile kazandırma yollarını uygular
ÖÇ04 Program dışı etkinliklere katılımda öğrenci motivasyonunu artırma yöntemlerini bilir
ÖÇ05 Program dışı etkinliklerde aile, okul vb. paydaş rollerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kavramsal çerçeve: Eğitim, formal eğitim, informal eğitim, örtük program, değerler eğitimi ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ön araştırma için ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Okul törenleri ve örtük program kapsamında incelenmesi ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
4 Program Dışı Etkinlik türlerinin detaylı incelenmesi ön araştırma için ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Program Dışı Etkinlik türlerinin detaylı incelenmesi part 2 ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Program Dışı Etkinlik seçerken dikkat edilmesi gereken ölçütler ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Program Dışı Etkinliği uygularken karşılaşabileceğiniz zorluklar ve sınırlılıklar ara sınav için konu tekrarı ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu projesini hazırlaması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu 2 projesini hazırlaması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu 3 projesini hazırlaması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu 4 projesini hazırlaması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu 5 projesini hazırlaması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu 6 projesini hazırlaması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu 7 projesini hazırlaması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 17 2 34
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 2 34
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 94
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,76
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.02.2025 08:57