Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | EFMS202 |
Ad | Meslek Bilgisi Seçmeli |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Aişe SEZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Resmi program, program dışı etkinlikler ile örtük program kavramlarını analiz etmek, örtük program ile ilgili yaklaşımları karşılaştırmak, örtük programın bilişsel ve duygusal öğrenmelere etkisini açıklamak, değerler eğitiminde örtük programın önemini kavratmak ve törenler, sosyal kültürel etkinlikler, ritüeller vb. okulun program dışı etkinliklerini örtük program bağlamında değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Eğitimde Program Dışı Etkinlikler Editörler: Prof. Dr. Necla KÖKSAL - Doç. Dr. Zeynep AYVAZ TUNCEL |978-605-241-985-4|
Notlar
Başka kaynak yok
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Formal, informal eğitim ve örtük program kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Çocuklara verilmesi gereken temel değerlerin önemini açıklar |
ÖÇ03 | Karakter ve değer eğitimine yönelik öğeleri program dışı etkinlikler aracılığı ile kazandırma yollarını uygular |
ÖÇ04 | Program dışı etkinliklere katılımda öğrenci motivasyonunu artırma yöntemlerini bilir |
ÖÇ05 | Program dışı etkinliklerde aile, okul vb. paydaş rollerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kavramsal çerçeve: Eğitim, formal eğitim, informal eğitim, örtük program, değerler eğitimi | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri | ön araştırma için ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Okul törenleri ve örtük program kapsamında incelenmesi | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
4 | Program Dışı Etkinlik türlerinin detaylı incelenmesi | ön araştırma için ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Program Dışı Etkinlik türlerinin detaylı incelenmesi part 2 | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Program Dışı Etkinlik seçerken dikkat edilmesi gereken ölçütler | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Program Dışı Etkinliği uygularken karşılaşabileceğiniz zorluklar ve sınırlılıklar | ara sınav için konu tekrarı ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu | projesini hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu 2 | projesini hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu 3 | projesini hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu 4 | projesini hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu 5 | projesini hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu 6 | projesini hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu 7 | projesini hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 17 | 2 | 34 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 2 | 34 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |