Genel Bilgi
Kod | MSE208 |
Ad | Meslek Etiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. GANİME TUĞBA ERCOŞKUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Etik ve ahlak kavramları, mesleki etik, mesleki yozlaşma ve getirileri, sosyal sorumluluk ve getirileri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Meslek Etiği,224TF0001,Ankara, 2011. 2- Menşure Kolçak, Meslek Etiği, Yayınevi: Ekin Basım Yayın, ISBN: 9786053277149.
Notlar
1- Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletme Etiği, Beta Basım Yayım,2011. 2-Anadolu Üniversitesi Yayınları Etik Ders Kitabı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2015.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Etik sistemlerini inceler. |
ÖÇ03 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörlerin inceler, Ahlak oluşumunda rol oynayan faktörleri yazılı/sözlü olarak sıralar. |
ÖÇ04 | Meslek etiğini inceler, Etik ve ahlak kavramlarını çeşitli kaynaklardan araştırarak bulduklarını yazılı/sözlü olarak ifade eder. |
ÖÇ05 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını inceler. |
ÖÇ06 | Toplumsal sorumluluk ve ahlaki değerleri kavrar, Sosyal sorumluluk kavramının boyutlarını yazılı/sözlü olarak sıralar. |
ÖÇ07 | Çalıştığı iş ortamında kendinden üst ve ast bireylere karşı sorumluluklarını yerine getirir ve protokolü uygular. |
ÖÇ08 | Sosyal sorumluluk kavramını çeşitli kaynaklardan araştırarak bulduklarını yazılı/sözlü olarak ifade eder. |
ÖÇ09 | Kültür, norm ve değer kavramlarını kendi ifadeleriyle yazılı/sözlü olarak açıklar. |
ÖÇ10 | Örgütsel bağları yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
ÖÇ11 | Meslek etiği ile ilgili bir örnek olayı analiz ederek ulaştığı sonuçları yazılı/sözlü olarak ifade eder. |
ÖÇ12 | Toplumsal ve mesleki yozlaşma kavramlarını analiz ederek ulaştığı sonuçları yazılı/sözlü olarak ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik ve ahlak kavramlarını tanımlamak | Dersle ilgili araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ahlaki Gelişim Sürecini incelemek | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Etik sistemlerin incelenmesi | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörlerin incelenmesi | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Meslek etiği ve tarihi gelişimi | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Meslek etiğini incelemek | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
7 | Mesleki yozlaşma | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınav dokümanlarına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
10 | Kültür, norm kavramlarını kendi ifadeleriyle yazılı/sözlü olarak açıklamak | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Norm ve değer kavramları | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Sosyal sorumluluk kavramını incelemek | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
13 | Sosyal sorumluluk örnekleri | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Sosyal sorumluluk projeleri | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Toplumsal ve mesleki yozlaşma kavramlarını analiz ederek ulaştığı sonuçları yazılı/sözlü olarak ifade etmek | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav dokümanlarına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav dokümanlarına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |