MSE208 Meslek Etiği

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi
Kod MSE208
Ad Meslek Etiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. GANİME TUĞBA ERCOŞKUN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. GANİME TUĞBA ERCOŞKUN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrenciye meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Etik ve ahlak kavramları, mesleki etik, mesleki yozlaşma ve getirileri, sosyal sorumluluk ve getirileri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1- T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, 2011, Meslek Etiği,224TF0001,Ankara. 2- Kolçak,M. Meslek Etiği, Yayınevi: Ekin Basım Yayın, ISBN: 9786053277149. 3- Zeyyat Sabuncuoğlu, 2011, İşletme Etiği, Beta Basım Yayım. 4-Anadolu Üniversitesi Yayınları , 2015, Etik Ders Kitabı, Anadolu Üniversitesi Yayınları.

Notlar

1-Çabuk, A., & İşgüden, B. (2006). Meslek etiği ve meslek etiğinin meslek yaşami üzerindeki etkileri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(16), 59-86. 2-Aydın, İ. 2024). Üniversitelerde Meslek Etiği Eğitiminin Önemi ve Yöntemleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 14(2), 136-146.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar ve aralarındaki farkları açıklar.
ÖÇ02 Etik sistemlerini tanımlar, karşılaştırır ve uygulamalı örnekler verir.
ÖÇ03 Ahlakın oluşumunda etkili olan faktörleri inceler ve bu faktörleri yazılı/sözlü olarak sıralar.
ÖÇ04 Meslek etiğini ve etik ile ahlak kavramlarını araştırarak elde ettiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
ÖÇ05 Mesleki yozlaşma ve etik dışı davranışların sonuçlarını analiz eder ve tartışır.
ÖÇ06 Toplumsal sorumluluk ve ahlaki değerlerin önemini kavrar ve sosyal sorumluluk kavramının boyutlarını yazılı/sözlü olarak sıralar.
ÖÇ07 İş ortamında üst ve ast bireylere karşı sorumluluklarını yerine getirir, protokolleri uygular ve etkileşimi profesyonel bir şekilde yönetir.
ÖÇ08 Sosyal sorumluluk kavramını çeşitli kaynaklardan araştırır ve bulgularını yazılı/sözlü olarak ifade eder.
ÖÇ09 Kültür, norm ve değer kavramlarını kendi kelimeleriyle yazılı ve sözlü olarak açıklar.
ÖÇ10 Örgütsel bağları yazılı ve sözlü olarak açıklar, organizasyonel yapıyı anlar ve ilişkilendirir.
ÖÇ11 Meslek etiği ile ilgili bir vaka çalışmasını analiz eder ve ulaştığı sonuçları yazılı/sözlü olarak ifade eder.
ÖÇ12 Toplumsal ve mesleki yozlaşma kavramlarını analiz eder, bulgularını yazılı ve sözlü olarak ifade eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları ve temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Etik ve ahlak kavramlarını tanımlamak Dersle ilgili araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ahlaki Gelişim Sürecini incelemek Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Etik sistemlerin incelenmesi Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörlerin incelenmesi Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Meslek etiği ve tarihi gelişimi Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Meslek etiğini incelemek Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
7 Mesleki yozlaşma Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
8 Ara Sınav Sınav dokümanlarına çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
10 Kültür, norm kavramlarını kendi ifadeleriyle yazılı/sözlü olarak açıklamak Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama
11 Norm ve değer kavramları Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Sosyal sorumluluk kavramını incelemek Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Sosyal sorumluluk örnekleri Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Sosyal sorumluluk projeleri Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
15 Toplumsal ve mesleki yozlaşma kavramlarını analiz ederek ulaştığı sonuçları yazılı/sözlü olarak ifade etmek Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav dokümanlarına çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav dokümanlarına çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 12:48