FK735 Süperiletkenliğe Giriş ve Uygulamaları I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FK735
Ad Süperiletkenliğe Giriş ve Uygulamaları I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BEKİR ÖZÇELİK


Dersin Amacı / Hedefi

Günümüz teknolojisinde kullanılan Yüksek Sıcaklık (HTc) süperiletkenliğinin fiziksel teorilerini öğretmek

Dersin İçeriği

İletkenlik ve iletkenlik mekanizmalarına genel bir bakış, Üstün iletkenlik ve süperiletkenlik arasındaki ilişkinin incelenmesi, Süperiletkenliğin kaynağı, Meissner olayı, 1.tip ve 2. tip süperiletkenler, Süperiletkenlerin elektriksel ve manyetik özellikleri, Akı kuantumlanması ve Vorteks durumu, Kritik Durum Modelleri, süperiletken geçişin termodinamiği, süperiletkenlik teorisi, tünelleme ve Josephson etkisi, DC/AC Josephson olayı

Dersin Ön Koşulu

Ön Koşul Bulunmuyor

Kaynaklar

Introduction to High Temperature Superconductivity, T.P.Sheahen,

Notlar

Ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Süperiletkenlik teorilerini öğrenir
ÖÇ02 1. ve 2. tip süperiletkenleri kavrar
ÖÇ03 Süperiletkenliğin fiziksel özelliklerini öğrenir
ÖÇ04 Manyetizma ve süperiletkenlik arasındaki ilişkiyi kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak araştırma yapabilir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. 3
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletkenlik ve iletkenlik mekanizmalarına genel bir bakış, Kitaptan ilgili bölüm okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Üstün iletkenlik ve süperiletkenlik arasındaki ilişkinin incelenmesi, Kitaptan ilgili bölüm okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Süperiletkenliğin kaynağı, Kitaptan ilgili bölüm okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Meissner olayı, 1.tip ve 2. tip süperiletkenler I Kitaptan ilgili bölüm okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Meissner olayı, 1.tip ve 2. tip süperiletkenler II Kitaptan ilgili bölüm okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Meissner olayı, 1.tip ve 2. tip süperiletkenler III Kitaptan ilgili bölüm okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Süperiletkenlerin elektriksel ve manyetik özellikleri, Kitaptan ilgili bölüm okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Akı kuantumlanması ve Vorteks durumu I Kitaptan ilgili bölüm okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Akı kuantumlanması ve Vorteks durumu II Kitaptan ilgili bölüm okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Kritik Durum Modelleri, Kitaptan ilgili bölüm okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Süperiletken geçişin termodinamiği, süperiletkenlik teorisi I Kitaptan ilgili bölüm okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Süperiletken geçişin termodinamiği, süperiletkenlik teorisi II Kitaptan ilgili bölüm okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Tünelleme ve Josephson etkisi, Kitaptan ilgili bölüm okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 DC/AC Josephson olayı Kitaptan ilgili bölüm okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 12:17