Genel Bilgi
Kod | IST128 |
Ad | Bireysel İklimlendirme Sistemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERDOĞAN ŞİMŞEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilere, bireysel klima sistemlerinin seçimi ve montajını yapmak için gerekli olan yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Psikrometrik diyagram ve temel psikrometrik işlemler,Yaz ve Kış klimasının psikrometrik diyagramda gösterilmesi,Mahallin ısıtma ve soğutma yükü hesabı,Bireysel klima cihazları ve secimi,Kablo kesiti ve sigorta secimi,Pencere tipi klimalar,Split tip klima cihazları,kanallı split tip klima cihazları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- Bireysel İklimlendirme Sistemleri, Ders Notu, Erdoğan Şimşek. 2- Klima Tesisatı, MMO Yayın No. 296, 2001.
Notlar
1- Klima Tesisatı, Isısan Yayınları, 1997, 2- Şimşek, E., Y. Polat ve M. Bilgili, İklimlendirme Esasları, Ç.Ü. Adana MYO Yayınları, Yayın No: 62, Adana, 2004 .
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Psikrometrik diyagramı kullanır. |
ÖÇ02 | İklimlendirme sistemlerinde ısı yükü hesaplar. |
ÖÇ03 | Klima cihazlarının seçimini yapar. |
ÖÇ04 | Split klima cihazının montajını yapar. |
ÖÇ05 | Kanallı split klima cihazının montajını yapar. |
ÖÇ06 | Periyodik bakımı ve gerekçelerini açıklar. |
ÖÇ07 | Genel klima arızalarını ve teşhislerini belirler. |
ÖÇ08 | Seçim kriterleri ve mukayese tablolarını tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İklimlendirmeyi tanımlayıp,önemini,iklimlendirmenin temel unsurlarını ve konfor bölgesini açıklama | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Yaş termometre,kuru termometre,bağıl nem,özgül nem,özgül hacim,entalpi hakkında bilgi verme,psikometrik diyagram hakkında bilgi verip uygulamalar yapma. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Psikometrik diyagram yarımıyla örnek problem çözümlerini pekiştirme. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
4 | Çevresel konfor,ısıl çevre,nem ve sıcaklığa bağlı konfor bölgesi tanımlamalarını açıklama. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İç hava kalitesini açıklayıp,iç hava kaynaklı hastalıklar hakkında örnekler verme. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Isı transfer yöntemlerini açıklama. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kondüksiyonla ısı transferini ayrıntılı şekilde açıklayıp örnek problemler çözme | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Konveksiyonla ısı transferini ayrıntılı şekilde açıklayıp örnek problemler çözme | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | Radyasyonla ısı transferini ayrıntılı şekilde açıklayıp örnek problemler çözme | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
11 | Yerel iklimlendirme sisem,cihazlarını tanıtma. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Çatı,konsol ve split klimayı tanıtma. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Split klima elemanlarını ayrıntılı şekilde tanıtma | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Split klimanın soğutma sistemi hakkında bilgi verme | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Split klimanın soğutma ve ısıtması hakkında bilgi verme | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |