Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi | |
Kod | IST130 |
Ad | Teknik Resim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AYŞE ÇİÇEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. AYŞE ÇİÇEK
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Teknik resim çizmek ve okumak yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Teknik resmin endüstrideki yeri ve önemi, çizim araç gereçleri, yazı ve rakamlar, çizgi ve çeşitleri, Geometrik çizim yapmak, Görünüş çıkarma ve izdüşüm kavramının tanım ve sınıflandırılması, Ölçülendirme yapmak, Perspektifin tanımı ve önemi, Tek ve iki görünüşle ifade edilen parçaların perspektifini çizme, Üç görünüşle ifade edilen parçaların perspektifi, Dairenin perspektifi, Kesit almanın tanımı ve önemi, Kesit çizgileri ve açıları, tarama ilkeleri, Kesit uygulamaları, Toleranslandırma, Yüzey işleme işaretleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1) İ.Z.Şen, N.Özçilingir, Teknik Resim, Deha Yayımcılık, 2007. 2) Nejat Kıraç, Teknik Resim, Dora Yayıncılık, 2009.
Notlar
1) Teknik Resim Eğitim Videoları-1 (Teknik Resime Giriş ve Tanıtım) https://www.youtube.com/watch?v=El1zrnU1C1Q 2)https://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/temel%20teknik%20resim.pdf?
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teknik resim araç ve gereçlerini tekniğine ve kurallarına uygun bir şekilde kullanır. |
ÖÇ02 | İzdüşüm yöntemini kullanarak parçaların farklı görünüşlerini çizer. |
ÖÇ03 | Kesit alma kurallarını kavrar, parçaların kesit görünüşlerini çizer. |
ÖÇ04 | Görünüşleri verilen parçaların perspektiflerini çizer. |
ÖÇ05 | Çizilmiş görünüşleri yada perspektifleri verilen parçaları ölçülendirir. |
ÖÇ06 | Yüzey işleme işaretlerini uygular. |
ÖÇ07 | Temel makine resimlerini çizer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları ve temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Teknik resmin endüstrideki yeri ve önemi, çizim araç gereçleri, yazı ve rakamlar, çizgi ve çeşitleri. | Ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Geometrik çizim yapmak | Önceki konuların tekrarı ve ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Görünüş çıkarma ve izdüşüm kavramının tanım ve sınıflandırılması | Önceki konuların tekrarı ve ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
4 | İzdüşüm düzlem çeşitleri | Önceki konuların tekrarı ve ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Ölçülendirme yapmak. | Önceki konuların tekrarı ve ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Perspektifin tanımı ve önemi. | Önceki konuların tekrarı ve ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tek ve iki görünüşle ifade edilen parçaların perspektifini çizme. | Önceki konuların tekrarı ve ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Üç görünüşle ifade edilen parçaların perspektifi | Önceki konuların tekrarı ve ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Dairenin perspektifi. | Önceki konuların tekrarı ve ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kesit almanın tanımı ve önemi. | Önceki konuların tekrarı ve ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Kesit çizgileri ve açıları, tarama ilkeleri. | Önceki konuların tekrarı ve ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kesit uygulamaları. | Önceki konuların tekrarı ve ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Toleranslandırma. | Önceki konuların tekrarı ve ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | Yüzey işleme işaretleri. | Önceki konuların tekrarı ve ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |