ALMZ214 Almanca İletişim Becerileri 2

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ214
Ad Almanca İletişim Becerileri 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Almanca kitap okuma, anlama, yorumlama becerisi, uzun metinlerde okuma teknikleri, okunan metin bağlamında özetleme, yazılı ve sözlü yorumlama, görüş bildirme.

Dersin İçeriği

İleri düzeyde iletişim, okuduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi ve daha sonra konu hakkında yorum yapabilme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim üyesinin kaynakları

Notlar

Behme, H. (1998). Miteinander Reden Lernen. München : Iudicium


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Konuşma becerisinin artırılması
ÖÇ02 Kullanımlık metinleri örneklendirerek onlar hakkında konuşabilir
ÖÇ03 Belli başlı nesneleri anlatabilir ve özellikleri hakkında konuşabilir
ÖÇ04 Kullanımlık metinler hakkında yorumlar yapabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çizgi romanlardaki yansılamalı konuşmalar Yansılamalı kelimeleri cümle içerisinde konuşabilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Alışveriş merkezinde ürün satın alma Ürün satın alabilmek için gerekli konuşmayı yapabilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Üniversite ortamındaki konuşma kurallarına uyma Üniversite ortamında uygun kelimeler ile konuşabilir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
4 Almancada meslek tahmin etme oyununu anlatabilme Meslek tahmin etme üzerine konuşabilir Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
5 Farklı konularda sunum yaparak öğrencilerin Almanca konuşma yeteneğinin yanı sıra sunum yapma becelerine sahip olmaları Sunum yapma becerisine sahip olabilir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Belli nesneler hakkında 2-3 dakikalık serbest konuşma Belli başlı nesneler hakkında serbest konuşabilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Sınıf ortamında yaratılan bir forumda serbest konuşabilme Sıkılmadan konuşabilir Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Edebi metinler hakkında konuşma Edebi metinleri örneklendirir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kullanımlık metinler hakkında konuşma Kullanımlık metinleri örneklendirir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Yemek tarifi hakkında konuşma Yemek tarifi hakkında konuşma yapabilir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Zor durumda kalınan bir konu hakkında yorum ve seçim yapma konuşması İkilemde kalınan bir konu hakkında konuşabilir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Eş olunan kişinin fiziksel ve karakteristik özellikleri hakkında konuşma Partnerini tarif edebilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Yılın en önemli starı hakkında konuşma Medyatik kişiler hakkında konuşabilir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Bir ürünün reklamını yapıcı konuşma yapabilme Reklam metni hakkında konuşabilir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
16 Genel tekrar Konuları genel olarak tekrar edebilir Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 2 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 57
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,28
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:28