Genel Bilgi
Kod | ALMZ214 |
Ad | Almanca İletişim Becerileri 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Almanca kitap okuma, anlama, yorumlama becerisi, uzun metinlerde okuma teknikleri, okunan metin bağlamında özetleme, yazılı ve sözlü yorumlama, görüş bildirme.
Dersin İçeriği
İleri düzeyde iletişim, okuduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi ve daha sonra konu hakkında yorum yapabilme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim üyesinin kaynakları
Notlar
Behme, H. (1998). Miteinander Reden Lernen. München : Iudicium
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konuşma becerisinin artırılması |
ÖÇ02 | Kullanımlık metinleri örneklendirerek onlar hakkında konuşabilir |
ÖÇ03 | Belli başlı nesneleri anlatabilir ve özellikleri hakkında konuşabilir |
ÖÇ04 | Kullanımlık metinler hakkında yorumlar yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çizgi romanlardaki yansılamalı konuşmalar | Yansılamalı kelimeleri cümle içerisinde konuşabilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Alışveriş merkezinde ürün satın alma | Ürün satın alabilmek için gerekli konuşmayı yapabilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Üniversite ortamındaki konuşma kurallarına uyma | Üniversite ortamında uygun kelimeler ile konuşabilir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
4 | Almancada meslek tahmin etme oyununu anlatabilme | Meslek tahmin etme üzerine konuşabilir | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
5 | Farklı konularda sunum yaparak öğrencilerin Almanca konuşma yeteneğinin yanı sıra sunum yapma becelerine sahip olmaları | Sunum yapma becerisine sahip olabilir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Belli nesneler hakkında 2-3 dakikalık serbest konuşma | Belli başlı nesneler hakkında serbest konuşabilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sınıf ortamında yaratılan bir forumda serbest konuşabilme | Sıkılmadan konuşabilir | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Edebi metinler hakkında konuşma | Edebi metinleri örneklendirir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kullanımlık metinler hakkında konuşma | Kullanımlık metinleri örneklendirir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yemek tarifi hakkında konuşma | Yemek tarifi hakkında konuşma yapabilir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Zor durumda kalınan bir konu hakkında yorum ve seçim yapma konuşması | İkilemde kalınan bir konu hakkında konuşabilir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Eş olunan kişinin fiziksel ve karakteristik özellikleri hakkında konuşma | Partnerini tarif edebilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yılın en önemli starı hakkında konuşma | Medyatik kişiler hakkında konuşabilir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Bir ürünün reklamını yapıcı konuşma yapabilme | Reklam metni hakkında konuşabilir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
16 | Genel tekrar | Konuları genel olarak tekrar edebilir | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,28 | ||
AKTS | 2 AKTS |