Genel Bilgi
Kod | ALMZ214 |
Ad | Almanca İletişim Becerileri 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Almanca kitap okuma, anlama, yorumlama becerisi, uzun metinlerde okuma teknikleri, okunan metin bağlamında özetleme, yazılı ve sözlü yorumlama yapmaktır.
Dersin İçeriği
İleri düzeyde iletişim, okuduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi ve daha sonra konu hakkında yorum yapabilme
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Öğretim üyesinin kaynakları
Notlar
Behme, H. (1998). Miteinander Reden Lernen. München : Iudicium Ebner, J. (1981). Lesen+verstehen 4. Wien: Pädagogische Verlagsgesellschaft
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konuşma becerisini artırır |
ÖÇ02 | Kullanımlık metinleri örneklendirerek onlar hakkında konuşur |
ÖÇ03 | Belli başlı nesneleri anlatır ve özellikleri hakkında konuşur |
ÖÇ04 | Kullanımlık metinler hakkında yorumlar yapar |
ÖÇ05 | Sınıf ortamında yaratılan bir forumda serbest konuşur |
ÖÇ06 | Bir ürünün reklamını yapıcı biçimde konuşur |
ÖÇ07 | Yemek tarifi hakkında konuşur |
ÖÇ08 | Edebi metni yorumlar |
ÖÇ09 | Okuduğu romanın ana karakterlerinden bahseder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çizgi romanlardaki yansılamalı konuşmalar | Ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Alışveriş merkezinde ürün satışı hakkında konuşma | Ürün satın alabilme konuşmasını yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Üniversite ortamındaki konuşma kurallarına uyma | Üniversite ortamında konuşma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
4 | Almancada meslek tahmin etme oyununu anlatma | Meslek tahmin etme üzerine konuşma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
5 | Farklı konularda Almanca sunum yapma | Sunum yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Belli nesneler hakkında 2-3 dakikalık serbest konuşma | Serbest konuşma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sınıf ortamında yaratılan bir forumda serbest konuşma | Sıkılmadan konuşma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Edebi metinler hakkında konuşma | Edebi metinler üzerine konuşma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kullanımlık metinler hakkında konuşma | Kullanımlık metinleri araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yemek tarifi hakkında konuşma | Yemek tarifini açıklama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Zor durumda kalınan bir konu hakkında yorum ve seçim yapma konuşması | İkilemde kalınan konuları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Eş olunan kişinin fiziksel ve karakteristik özellikleri hakkında konuşma | Partner tarif etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yılın en önemli starı hakkında konuşma | Medyatik kişileri araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Bir ürünün reklamını yapıcı konuşma | Reklam metinlerinin dil yapısını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
16 | Genel tekrar | Konuların genel terarı | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,28 | ||
AKTS | 2 AKTS |