Genel Bilgi
Kod | TİB812 |
Ad | Tefsir Ekolleri ve Metinleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tefsir ekollerine ait metinlerin tahlili
Dersin İçeriği
Tefsir ekollerine ait metinleri
Dersin Ön Koşulu
Temel İslam Bilimlerinden yüksek lisans mezunu olmak
Kaynaklar
Tefsir ekollerine ait metinler ve ilgili çalışmalar
Notlar
Tefsir ekollerine ait metinler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tefsir ekollerinin Kur'an tasavvuruna etkilerini açıklar |
ÖÇ02 | Tefsir ekolleri ve görüşlerini açıklar |
ÖÇ03 | Farklı ekollerinin görüşlerini mukayese edebilir |
ÖÇ04 | Modern dönem ekollerini açıklayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İslam tarihinde fırka ve mezheplerin oluşumu süreci | Kaynak eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Haricilerin özellikleri ve Tefsir anlayışları | Kaynak eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Mûtezile mezhebi ve el-Keşşâf tefsiri | Kaynak eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Rivâyet ağırlıklı tefsir ekolü ve Taberî'nin Câmiu'l-Beyân'ı | Kaynak eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
5 | İbnu'l-Cevzî ve Zâdu'l-Mesîr isimli tefsiri | Kaynak eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
6 | Dirâyet ağırlıklı tefsir anlayışı ve özellikleri | Kaynak eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Râzî ve Mefâtîhu'l-Gayb isimli tefsiri | Kaynak eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak eserlerden hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Tefsirde işârî ekol özellikleri ve Kur'an'ı anlamaya etkisi | Kaynak eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Kuşeyrî ve Letâifu'l-İşârât isimli tefsiri | Kaynak eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kurtubî ve el-Câmiu'l-Ahkâm isimli tefsiri | Kaynak eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | M. Abduh ve Menâr tefsiri | Kaynak eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Seyyid Kutub ve Fî Zilâli'l-Kur'ân isimli tefsiri | Kaynak eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Elmalılı H. Yazı ve Hak Dini Kur'an Dili isimli eseri | Kaynak eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Muhammed Esed ve Kur'an Mesajı isimli eseri | Kaynak eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak eserlerden hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak eserlerden hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 11 | 14 | 154 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |