TİBS700 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TİBS700
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Derviş DOKGÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NASİ ASLAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSA ALP (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. İSMAİL ŞIK (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUSTAFA HAYTA (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YUSUF GÖKALP (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Ömer KORKMAZ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Serkan ÇELİKAN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ERTUĞRUL DÖNER (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Ömer SADIKER (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ALİ TEMEL (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin alanı ile ilgili Türkiye ve dünyadaki alanyazını değerlendirerek özgün çalışma yapmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, değerlendirir, araştırma sürecini planlar, çalışmalarını rapor haline getirir.

Dersin Ön Koşulu

Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.

Kaynaklar

Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel, 2018.

Notlar

Julien Freund, Beşeri Bilim Teorileri, Ankara 1997https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/mevzuat/bilimsel-arastirma-ve-etik-yonetmeligi.aspx


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
ÖÇ02 Alanıyla ilgili bilimsel çalışma yapabilecek yeterliliği kazanır.
ÖÇ03 Bilimsel çalışmaları esnasında etik duyarlılığa sahip olur.
ÖÇ04 Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi I Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi II Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi III Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması I Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması II Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması III Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması I Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması II Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması III Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması IV Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması V Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması VI Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması VII Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması I Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması II Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması III Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması IV Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 155
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,20
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 01:15