ISB313 Örnekleme ve Anket Tasarımı

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ISB313
Ad Örnekleme ve Anket Tasarımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADULLAH SAKALLIOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. GÜZİN YÜKSEL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bir istatistiksel araştırmada örneklem seçebilmek için örnekleme yöntemlerini öğretmek, uygun örnekleme yöntemini kullanabilmek ve anket tasarlamayı öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu dertse; örnekleme kavramları, basit rassal örnekleme, tabakalı örnekleme, Orantılı, Optimum ve Neyman örnekleme yöntemleri, kademeli örneklemeye giriş, anket tasarımı işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Özer Serper ve ark., 2013, Örnekleme, Ezgi Kitabevi Yayınları

Notlar

Remzi Altunışık ve ark., 2004, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel örnekleme kavramları ve kullanım alanları bilgisini kavrar.
ÖÇ02 Örnekleme yöntemlerini tanır.
ÖÇ03 Uygulama problemlernin çözüm teknikleri bilgisini kullanır.
ÖÇ04 Basit rassal örneklemeyi uygular.
ÖÇ05 Tabakalı rassal örnekleme yapar.
ÖÇ06 Araştırma teknikleri kullanarak basit araştırmalar yapar.
ÖÇ07 Anket düzenleme temellerini kavrar.
ÖÇ08 Örneklemenin temel prensiplerini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel tanım ve kavramlar Kaynak kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Basit tesadüfi örneklemeye giriş Kaynak kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
3 Basit tesadüfi örneklemenin kitle ortalaması için uygulanması Kaynak kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
4 Basit tesadüfi örneklemenin kitle oranı için uygulanması Kaynak kitap okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Bireysel Çalışma
5 Tabakalı örneklemeye giriş Kaynak kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
6 Tabakalı örneklemenin kitle ortalaması için uygulanması Kaynak kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
7 Tabakalı örneklemenin kitle oranı için uygulanması Kaynak kitap okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
8 Ara Sınav Derste anlatılan konulara çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kademeli örneklemeye giriş Kaynak kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
10 Tek kademeli örnekleme yöntemleri Kaynak kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Tek kademeli örnekleme yönteminin kitle ortalaması ve oranı için uygulanması Kaynak kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
12 Anket yöntemleri, avantajları ve dejavantajları Kaynak kitap okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
13 Anketlerin kullanım alanları ve öğrenci projelerinin sunumları Kaynak kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Anketin başlıca basamakları ve öğrenci projelerinin sunumları Kaynak kitap okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Anket sonuçlarının bilgisayarda kodlanması ve öğrenci projelerinin sunumları Kaynak kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Derste anlatılan konulara çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Derste anlatılan konulara çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.06.2024 04:59