ISB343 Bilgisayar Programlama 3

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ISB343
Ad Bilgisayar Programlama 3
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, Visual Studio ile C Sharp diliyle kullanıcı arayüzü olan windows uygulamarı geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Bu derste visual studio arayüzü, formlar, metin kutuları, listeler, butonlar gibi arayüz elemanları; dosya işlemleri, veritabanı işlemleri, geliştirilen uygulamanın dağıtıma hazır hale getirilmesi konuları işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

C# programlama diline hakim olmak.

Kaynaklar

https://enformatik.cu.edu.tr

Notlar

https://learn.microsoft.com


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Visual Studio ortamını Görsel Programlama geliştirmek için kullanır.
ÖÇ02 Visual Studio ile yeni bir Windows Form uygulaması yaratır.
ÖÇ03 Nesneleri form üzerine ekler ve Olay, Özellik ve Metodlarını kullanır.
ÖÇ04 ORM kontrolünü kullanır.
ÖÇ05 Label ve Button kontrollerini kullanır.
ÖÇ06 TextBox, ListBox ve DropDownList nesnelerini kullanır.
ÖÇ07 C Sharp dili ile Multi Thread program yazar.
ÖÇ08 Geliştirdiği uygulamalar için kurulum paketleri hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Visual Studio Ortamı Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Görsel Programlamaya giriş ve Formlar. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Araç kutusu ve araçların genel özellikleri Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Label ve Button kullanımı Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Metin Kutusu Kullanımı Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 CheckBox ve Option Box kullanımı Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Listbox ve Dropdown List Kullanımı Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Timer Nesnesi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 ImageBox ve Resim Dosyaları Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Thread Kullanımı ve MutltiThread programlama - I Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Thread Kullanımı ve MutltiThread programlama - II Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Uygulama Tasarımı ve proje geliştirme - I Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Uygulama Tasarımı ve proje geliştirme - II Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Uygulama paketleme ve dağıtım Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.06.2024 02:09