ISB410 Demografi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ISB410
Ad Demografi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. NİMET ÖZBAY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. NİMET ÖZBAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı nüfusbilim kavramı ve özelliklerinin incelenmesi, TÜİK'in bu konudaki çalışmalarının ve ilgili istatistiklerin yorumlanması, nüfusun yapısı, durumu ve dinamik özelliklerinin incelenerek, doğumlar, ölümler, göçler ve yaşlanma ile ilgili temel bilgilerin aktarılmasıdır

Dersin İçeriği

Demografi, Demografinin Çalışma Alanları, TÜİK ve İlgili Kurum ve Kuruluşlar Tarafından Üretilen ve Yayımlanan Demografik İstatistikler ve İlgili Haber Bültenleri konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

-Türkiye İstatistik Kurumu -Demografiye Giriş, Emel Başar, Gazi Kitabevi, 2013, 180s.

Notlar

-TÜBA Demografi Açık Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Demografi konusunu açıklar
ÖÇ02 Demografik veri kaynaklarını açıklar
ÖÇ03 Demografik geçiş konusunu açıklar ve ilgili haber bültenlerini yorumlar
ÖÇ04 Türkiye'de demografik dönüşüm aşamalarını belirtir
ÖÇ05 Doğumlar konusunu açıklar ve ilgili haber bültenlerini yorumlar
ÖÇ06 Evlilikler konusunu açıklar ve ilgili haber bültenlerini yorumlar
ÖÇ07 Aile ve hane yapısı konularını açıklar ve ilgili haber bültenlerini yorumlar
ÖÇ08 Kentleşme konusunu açıklar
ÖÇ09 Göçler konusunu açıklar
ÖÇ10 Yaşlanma konusunu açıklar ve ilgili haber bültenlerini yorumlar
ÖÇ11 Ölümler konusunu açıklar ve ilgili haber bültenlerini yorumlar
ÖÇ12 Nüfus projeksiyonları konusunu açıklar
ÖÇ13 Hayat tabloları konusunu açıklar
ÖÇ14 Sosyo ekonomik gelişmişlik konusunu açıklar
ÖÇ15 Sürdürülebilir kalkınma göstergeleri konusunu açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Demografi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Demografik Veri Kaynakları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Demografik Geçiş Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Türkiye'de Demografik Dönüşüm Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Doğumlar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Evlilikler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Aile ve Hane Yapısı Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Kentleşme Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Göçler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Yaşlanma Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
12 Ölümler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Hayat Tabloları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Sosyo Ekonomik Gelişmişlik Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sürdürülebilir Kalkınma Göstergeleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.06.2024 04:45