SRT139 Seramik Temel Sanat Eğitimi 1

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT139
Ad Seramik Temel Sanat Eğitimi 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY
Dersin Öğretim Elemanı Ayşe YEREBAKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, seramik sanatlarındaki temel becerileri aşılamakla kalmayıp aynı zamanda yaratıcılığı ve yeniliği teşvik etmektir. Dersin sonunda, öğrenciler el yapımı tekniklerde yetenekli olacak ve bu becerileri benzersiz ve alışılmadık bir çaydanlık yaratmak için yenilikçi bir şekilde uygulayacaklardır. Bu final projesi, her öğrencinin sanatsal ifadesini, teknik becerilerini ve hayal gücüyle tasarım düşüncelerini yansıtacak ve geleneksel seramik sanatlarının sınırlarını zorlayacaktır.

Dersin İçeriği

Bu kurs, yaratıcılığı ve yeniliği vurgulayarak seramik sanatlarına dair temel bir anlayış kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, doku ve yüzey tasarımına özel bir ilgi göstererek çimdikleme, sucuk ve plaka yapımı dahil elle şekillendirme tekniklerini keşfedeceklerdir. Temel bilgileri öğrenirken, öğrencilerin kutunun dışına çıkmaları teşvik edilecek, özellikle hayal güçlerini, benzersiz ve alışılmadık bir çaydanlık yaratırken kullanmaları istenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kitaplar: Britt, J. (2014). The Complete Guide to Mid-Range Glazes: Glazing and Firing at Cones 4-7. Asheville, NC: Lark Crafts. Weiss, M. (2018). Handbuilt, A Potter's Guide: Master timeless techniques, explore new forms, dig and process your own clay. Beverly, MA: Quarry Books. Durkal, İ. (2016). Seramik: Malzeme, Teknik, Form ve Yüzey. İstanbul, TR: Literatür Yayıncılık. Gürbilek, N. (2012). Çömlekçilik: Gelenekten Geleceğe. İstanbul, TR: Yapı Kredi Yayınları. Linkler: Ceramic Arts Network. (n.d.). Retrieved from https://ceramicartsnetwork.org/ The Potter's Cast. (n.d.). Retrieved from http://thepotterscast.com/ Seramik Turkey. (n.d.). Retrieved from http://seramikturkey.com/ Keramik. (n.d.). Retrieved from https://keramik.com.tr/ YouTube Kanalları: Ceramic Arts Network. (n.d.). Retrieved from https://www.youtube.com/user/CeramicArtsDaily Lin, H. (n.d.). Hsin-Chuen Lin’s Ceramic Art Tutorials. Retrieved from https://www.youtube.com/user/hsinchuen Seramik Atölyesi. (n.d.). Retrieved from https://www.youtube.com/channel/UC8NYoK5YIe5tzw5GhC1-3hQ Sanat Karavanı. (n.d.). Retrieved from https://www.youtube.com/channel/UCU9pX0tC9BOynf5w0nNC-DA

Notlar

Abdullah Demir, Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Malzeme işleyebilme becerisi kazanmak
ÖÇ02 Tasarım elemanlarını deneysel olarak araştırmak
ÖÇ03 Doğadan etüt yaparak ürüne dönüştürmek
ÖÇ04 Endüstriyel ve Sanatsal ürün tasarımını analitik olarak değerlendirebilmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Güz yarıyılında okutulacak dersler ve haftalık ders planı hakkında bilgi verilmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 •Ders genel bakış. • Seramik atölyesi tanıtımı: araçlar, güvenlik ve prosedürler. • Temel seramik terimleri ve tanımları. Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 • Çeşitli kültürler ve seramik sanatları • Çömlekçiliğin evrimi • Pratik: Küçük bir kil tableti oluşturma Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 • Farklı kil türleri • Kilin yoğrulması ve hazırlanması teknikleri • Pratik: Kişisel kil partilerinin hazırlanması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
5 • Tekstür ve yüzey tasarımı teknikleri • Pratik: Yüzey tasarımı uygulamaları Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
6 •Çimdikleme yöntemi •Pratik: Bu tekniği kullanarak basit formlar oluşturma. Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
7 •Sucuk yöntemi •Pratik: Bu tekniği kullanarak basit formlar oluşturmak Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav • Seramik sanat tarihi, terimler ve teknikler üzerine yazılı sınav • Pratik sınav: Öğrenilen becerileri gösteren bir parça oluşturma Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım
9 • Plaka Yöntemi • Pratik: Levha yapılmış bir proje oluşturmak Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
10 Yüzey Dekorasyonu. Sgraffito, astar teknikleri. Pratik: Seramik bir parçayı dekore etmek. Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
11 Kapak ve Kulp Yapım Teknikleri. Pratik: Bir kap ve kulp yapma Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
12 Çaydanlık Formları. Çeşitli çaydanlık formları ve tasarımları. Pratik: Basit bir çaydanlık formu oluşturmak. Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
13 Astar ile Dekor. Bir çaydanlık üzerinde astar dekorasyonu uygulamak. Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
14 Pişirme Süreçleri Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
15 Sırlama Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarı Yıl Sonu Sınavları Final Proje Tamamlama. Grup eleştirisi ve tartışma Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final projelerinin sunumu. Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 02:38