Genel Bilgi
Birim | GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ |
SERAMİK PR. | |
Kod | SRT143 |
Ad | Uygarlık ve Sanat Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Aytuna CORA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Dr. Aytuna CORA
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler uygarlıkların kaynaklarını, uygarlıkların inanç, düşünce, sanat, kurumlar ve değerlerinin doğup gelişmesini, birbirinden ayıran temel özellikleri, benzer yönleri bilir günümüzdeki yansımaları hakkında açıklama yapar.
Dersin İçeriği
İnsanlığın tarihsel süreklilikte bir kuşaktan bir diğerine yapıp-etmeler bütünü olarak uygarlık ve Sanat sürecini oluşturan toplumsal kültürel ve siyasi gelişmeleri genel bir çerçeveyle ele almaktır.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşulsuz
Kaynaklar
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI-UYGARLIK TARİHİ ,2007 TÜBİTAK,EKREM AKURGAL-ANADOLU KÜLTÜR TARİHİ , 2000 TC KÜLTÜR BAKANLIĞI,KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ-MAHMUT TEZCAN,1991 BİLİM VE SANAT,
Notlar
Sanat ve arkeoloji dergileri, belgesel.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uygarlıkların ve uygarlık tarihinin kaynaklarını bilir. |
ÖÇ02 | Uygarlıkların karşılaştırmasını yapar uygarlıkların tarihteki rolünü ve gelecekteki konumunu değerlendirir |
ÖÇ03 | Uygarlıklarla ilgili güncel tartışmaları izleyip değerlendirebilecek potansiyel kazanır. |
ÖÇ04 | Dünya ülkelerinin uygarlığa yaptıkları katkıları bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincindedir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde sorumluluk alarak çalışır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El-göz koordinasyonu kurar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu düşünerek becerisi gelişir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kendini sürekli olarak yeniler | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanır | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uygarlık ve sanat arasındaki ilişki | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tarih Öncesi Çağlar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Anadolu'da Tarih Öncesi Dönem | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Eski Mezopotamya Tarihi ve Sanatı | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Eski Mısır Tarihi ve Sanatı | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Eski Anadolu Uygarlıkları ve Sanatı | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Ara Sınav | Genel ders notlarından ve önerilen kaynaklardan sınava hazırlık yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
8 | Antik Yunan Sanatı ve Mimarisi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
9 | Antik Yunan Sanatında Heykel ve Seramik | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Roma Sanatı | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Bizans Tarihi ve Sanatı | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | İslam Sanatı | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | 8. ve 15. yüzyıllar arası Avrupa Sanatı | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | 15. ve 19. yüzyıllar arası Avrupa Sanatı | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | 19. ve 21. yüzyıl sanat akımları | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel ders notlarından ve önerilen kaynaklardan sınava hazırlık yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel ders notlarından ve önerilen kaynaklardan sınava hazırlık yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ödev | 30 | 12 |
1. Ara Sınav | 70 | 28 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 55 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,20 | ||
AKTS | 2 AKTS |