SRS225 Sanat Felsefesi 1

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS225
Ad Sanat Felsefesi 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Ayşe YEREBAKAN
Dersin Öğretim Elemanı Ayşe YEREBAKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; öğrencilere sanatın, felsefenin, estetiğin ve sanat felsefesinin temel kavram ve sorunlarını tanıtmak ve onların estetik anlayışlarını zenginleştirmek, genişletmek ve derinleştirmektir.

Dersin İçeriği

Sanat ve estetik kavramlarının, sanatçı, sanat eseri, tüketici ve doğa, toplum gibi unsurlarla ilişkisi, sanatın kaynağına ilişkin kuramlar, sanat kuramları (yansıtmacı, anlatımcı, biçimci, işlevsellik), sanat kuramlarında söz sahibi olan düşünürlerin görüşleri, sanatın değeri üzerinde durulur; sanat ve sanat eserleri ile ilgili karşılaştırmalı tartışmalar yapılarak, estetik beğeni düzeyi yüksek bireyler yetiştirilmesi sağlanır; çağdaş sanat felsefesi konularına da değinilerek manifesto kavramı üzerinde durulur; görsel sanat uygulamalarında, etik kurallara uyulmasına vurgu yapılır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Prof. Dr. Sıtkı M. Erinç'in Sanat Felsefesi ve Sanat Teorisi Ders Notları

Notlar

ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ, Prof.Dr. Demet TAŞDELEN, Prof.Dr. Aslı YAZICI, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2018 Sanat Felsefesi Çağdaş Bir Giriş, Noël Carroll (Çev. Güliz Korkmaz Tirkeş) Ütopya Yayınevi, 3. Baskı 2024 Kısaca Sanat Felsefesi, R. G. Collingwood (Çev. Talip Kabadayı), Bilgesu Yayıncılık, 2. Baskı, 2019


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanat felsefesi ve estetik arasındaki ayrım ve farkları görür
ÖÇ02 Sanat felsefesinin temel problemlerini ve onlara önerilen belli başlı çözümleri açıklar
ÖÇ03 Sanat felsefesinin problemleri hakkında yorum yapar
ÖÇ04 Sanat problemleri hakkındaki felsefi düşünceler arasında bağlantıları ve ayrımları kavrar
ÖÇ05 Sanata felsefeyle bakmanın sağladığı olanakları görür


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat Nedir? Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Ontolojik Estetik İncelemenin Basamakları, Haz, Hoşlanma, Zevk almak, Sanatsever, Sanat Alıcısı, Süje. Kişi-Kişilik; İnsan, Birey, Kişi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Kültür Nedir? Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Sanat Eserlerinin Değerlendirilmesi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Güzel Nedir? Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Platon'un Estetik Görüşü. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Aristoteles'e Göre Sanat Nedir? Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders notlarının okunması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Rönesans Nedir? Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Kant'ın Estetik Kuramı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Schiller'in Estetik Kuramı Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Hegel'in Estetik Öğretisi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Sanatta Güzel Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Sembolik Sanat Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Klasik Sanat, Romantik Sanat Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının okunması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının okunması. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 81
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,24
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 12:57