EBS228 Sağlık Eğitim Materyali Tasarlama

2 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBS228
Ad Sağlık Eğitim Materyali Tasarlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Ayseren ÇEVİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin sağlık eğitim ve uygulamasında ihtiyaç duyulan materyalleri belirleme ve geliştirmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği

Sağlık eğitim ve uygulamalarında kullanılacak materyal geliştirme.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Morrison, GR, Ross, SM, Kemp JE. Etkili Öğretim Tasarımı (Çev. İlhan Varank ve diğerleri). İstanbul: Bahçeşehir Yayınları, 2012. Tekbaş ÖF., Ceylan S., Oğur R., Açıkel C., Göçgeldi E. Sağlık Eğitiminde Kullanılan Materyaller ve Etkin Kullanımı (2005). İnci, F. H., Koştu, N., Özen Çınar, İ., Korkmaz Aslan, G., & Kartal, A. (2016). Sağlık Eğitim Materyallerinin Okunabilirliği ve Tasarımı. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi.

Notlar

Mueller PS., Glennon AC. A Nurse-Developed Prechemotherapy Education Checklist. Clinical Journal of Oncology Nursing 2007; 11 (4): 715-719.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sağlık eğitim ve uygulamasında materyal gereksinimini açıklar.
ÖÇ02 Sağlık eğitim ve uygulamasında materyal kullanımının önemini kavrar.
ÖÇ03 Sağlık eğitim ve uygulamasında materyal kullanımının faydalarını açıklar.
ÖÇ04 Sağlık eğitim ve uygulamasında ihtiyaç duyulan materyalleri belirler ve tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. 2
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders tanıtımı ve derse giriş Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Sağlık eğitiminde ve uygulamasında materyal ihtiyacını belirleme Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka
3 Sağlık alanında materyal geliştirmenin önemi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Sağlık alanında sık kullanılan materyaller Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gösteri, Örnek Olay
5 Sağlık bakımını iyileştiren materyaller Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
6 Sağlık uygulamalarında materyal geliştirmenin önemi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Benzetim, Altı Şapka
7 Sağlık eğitimi için materyal geliştirme Beyin fırtınası, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Sunum Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
9 Sağlık uygulamaları için materyal geliştirme Beyin fırtınası, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Benzetim, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
10 Sağlık eğitiminde materyal geliştirme Beyin fırtınası, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
11 Ebelik eğitimi ve uygulamalarında materyal geliştirme Beyin fırtınası, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 Geliştirilen materyallerin tartışılması Beyin fırtınası, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
13 Tasarlanan sağlık eğitimi materyallerin tanıtımı Sunum, gösterme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
14 Tasarlanan ebelik eğitimi materyallerin tanıtımı Sunum, gösterme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
15 Sağlık eğitimi ve uygulamalarında kullanılmak üzere geliştirilen materyallerin sergilenmesi Sunum, gösterme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum, gösterme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum, gösterme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 42
Toplam İş Yükü / 25 (s) 1,68
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 12:13