SRS436 Sanat Seramiği 2

15 AKTS - 4-4 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS436
Ad Sanat Seramiği 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 15 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Aytuna CORA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Teknik, biçim ve içerik bakımından tüm detaylarıyla çözümlenmiş sanat ve tasarım projeleri üretebilen özgün, yaratıcı, pratik ve alternatif fikirler geliştirebilen çağdaş bireyler yetiştirmek.

Dersin İçeriği

Lisans tez konusu olarak belirlenen sanatsal projenin, teknik, biçim ve içerik açısından başarılı biçimde yürütülmesi, tamamlanması ve sergilenmeye hazır hale getirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Modern Sanatta Figüratif Seramik Heykeller, Eda Kaytan, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü 2009

Notlar

Doku, Strüktür ve Tekrar İlkelerinin Seramik Alanında Kullanım Olanakları, Lale Demir Oransay, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü 2006


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çağdaş Seramik tanımı içinde üretilen herhangi bir eseri okuma, yorumlama ve eleştirme pratiği kazanır.
ÖÇ02 Projesiyle ilgili olarak yaptığı araştırma ve uygulamanın sonucu olarak konusunda yetkinleşir.
ÖÇ03 Bilgiye ulaşır, ulaştığı bilgileri amacına yönelik olarak seçer ve kurgular.
ÖÇ04 Yazılı ve görsel iletişim kurma becerisi ve özgüveni kazanır.
ÖÇ05 Yerli ve yabancı kaynaklardan yaptığı araştırmalar sonucunda sanat ve tasarım ile ilgili gelişmeleri takip eder.
ÖÇ06 Bir projenin teorik ve uygulamalı aşamalarını birlikte yürütebilir.
ÖÇ07 Çağdaş seramik sanatçılarını (ülkemizde ve yurt dışında) anlatır
ÖÇ08 Sözlü ve yazılı sunumlarla kendi eserini geliştirir
ÖÇ09 Sanat Akımlarının seramik malzemeyi nasıl etkilediğini, farklı disiplinlerle nasıl buluşturduğunu anlatır
ÖÇ10 Sanat seramiğini tarif eder
ÖÇ11 Kendi sanat seramiğini yaratır.
ÖÇ12 Kendi sanat seramiğini monte eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yapılması düşünülen sanat projesi ile ilgili görüş ve fikir paylaşımı. Sanat Seramiği nedir. Örneklerle anlatım. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Yapılması düşünülen sanat projesi ile ilgili görüş ve fikir paylaşımı. Evrensel tema tespit edilmesi ve ifade edilmesinde önemli noktalar. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Sorunu araştırma, tanımlama ve çözümü tartışma. Temanın ifade edilmesinde malzeme olanakları ve başka malzemelerle birlikte kullanılabilirlikleri. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Sanat seramiğinin eskiz çalışmalarının yapılması. Seçilen projelerle ilgili bilgi aktarımı. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Projenin renkli ve ölçekli taslaklarının çizilmesi. Temanın manifestosunun yazılması. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Karar verilen sanat projesi doğrultusunda maket çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
7 Uygulamaya başlamak için gerekli malzemelerin temini ve kullanıma hazır hale getirilmesi. Temalı sanat objesinde üretim yöntemleri. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Projenin şekillendirme yöntemleri. Uygulamaya başlanması ve değerlendirilmesi. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Temada zıtlık. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Çözümü geliştirme. Sorun çözme. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Projenin kurutulmasında dikkat edilecek noktalar. Çalışmaların rötuşlanarak sağlıklı biçimde kurutulması, bisküvi pişirimine hazır hale getirilmesi ve fırınlanması. Proje kritiklerin yapılması. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Bisküvi pişirimi tamamlanmış çalışmaların boyanması, sırlanması ve fırınlanması. Proje kritiklerin yapılması 1 Konuyla ilgili araştırma yapmak. Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Bisküvi pişirimi tamamlanmış çalışmaların boyanması, sırlanması ve fırınlanması. Proje kritiklerin yapılması 2 Konuyla ilgili araştırma yapmak. Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Çalışmaların gerekiyorsa montajının yapılması, sunum için gerekli diğer malzemelerin temini, Proje kritiklerin yapılması. proje dosyasının hazırlanması. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 6 35 210
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 372
Toplam İş Yükü / 25 (s) 14,88
AKTS 15 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 03:40