Genel Bilgi
Kod | SRS436 |
Ad | Sanat Seramiği 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 15 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Aytuna CORA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Teknik, biçim ve içerik bakımından tüm detaylarıyla çözümlenmiş sanat ve tasarım projeleri üretebilen özgün, yaratıcı, pratik ve alternatif fikirler geliştirebilen çağdaş bireyler yetiştirmek.
Dersin İçeriği
Lisans tez konusu olarak belirlenen sanatsal projenin, teknik, biçim ve içerik açısından başarılı biçimde yürütülmesi, tamamlanması ve sergilenmeye hazır hale getirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Modern Sanatta Figüratif Seramik Heykeller, Eda Kaytan, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü 2009
Notlar
Doku, Strüktür ve Tekrar İlkelerinin Seramik Alanında Kullanım Olanakları, Lale Demir Oransay, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü 2006
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş Seramik tanımı içinde üretilen herhangi bir eseri okuma, yorumlama ve eleştirme pratiği kazanır. |
ÖÇ02 | Projesiyle ilgili olarak yaptığı araştırma ve uygulamanın sonucu olarak konusunda yetkinleşir. |
ÖÇ03 | Bilgiye ulaşır, ulaştığı bilgileri amacına yönelik olarak seçer ve kurgular. |
ÖÇ04 | Yazılı ve görsel iletişim kurma becerisi ve özgüveni kazanır. |
ÖÇ05 | Yerli ve yabancı kaynaklardan yaptığı araştırmalar sonucunda sanat ve tasarım ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
ÖÇ06 | Bir projenin teorik ve uygulamalı aşamalarını birlikte yürütebilir. |
ÖÇ07 | Çağdaş seramik sanatçılarını (ülkemizde ve yurt dışında) anlatır |
ÖÇ08 | Sözlü ve yazılı sunumlarla kendi eserini geliştirir |
ÖÇ09 | Sanat Akımlarının seramik malzemeyi nasıl etkilediğini, farklı disiplinlerle nasıl buluşturduğunu anlatır |
ÖÇ10 | Sanat seramiğini tarif eder |
ÖÇ11 | Kendi sanat seramiğini yaratır. |
ÖÇ12 | Kendi sanat seramiğini monte eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yapılması düşünülen sanat projesi ile ilgili görüş ve fikir paylaşımı. Sanat Seramiği nedir. Örneklerle anlatım. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Yapılması düşünülen sanat projesi ile ilgili görüş ve fikir paylaşımı. Evrensel tema tespit edilmesi ve ifade edilmesinde önemli noktalar. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Sorunu araştırma, tanımlama ve çözümü tartışma. Temanın ifade edilmesinde malzeme olanakları ve başka malzemelerle birlikte kullanılabilirlikleri. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Sanat seramiğinin eskiz çalışmalarının yapılması. Seçilen projelerle ilgili bilgi aktarımı. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Projenin renkli ve ölçekli taslaklarının çizilmesi. Temanın manifestosunun yazılması. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Karar verilen sanat projesi doğrultusunda maket çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Uygulamaya başlamak için gerekli malzemelerin temini ve kullanıma hazır hale getirilmesi. Temalı sanat objesinde üretim yöntemleri. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Projenin şekillendirme yöntemleri. Uygulamaya başlanması ve değerlendirilmesi. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Temada zıtlık. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Çözümü geliştirme. Sorun çözme. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Projenin kurutulmasında dikkat edilecek noktalar. Çalışmaların rötuşlanarak sağlıklı biçimde kurutulması, bisküvi pişirimine hazır hale getirilmesi ve fırınlanması. Proje kritiklerin yapılması. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Bisküvi pişirimi tamamlanmış çalışmaların boyanması, sırlanması ve fırınlanması. Proje kritiklerin yapılması 1 | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Bisküvi pişirimi tamamlanmış çalışmaların boyanması, sırlanması ve fırınlanması. Proje kritiklerin yapılması 2 | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Çalışmaların gerekiyorsa montajının yapılması, sunum için gerekli diğer malzemelerin temini, Proje kritiklerin yapılması. proje dosyasının hazırlanması. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 35 | 210 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 372 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 14,88 | ||
AKTS | 15 AKTS |