EBS115 Ebelikte Kültürel Aktiviteler ve Halk Dansları

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBS115
Ad Ebelikte Kültürel Aktiviteler ve Halk Dansları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ÖZTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ÖZTÜRK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin ekip çalışmasına uyum sağlaması, kültür konusunda farkındalık kazanmaları; Adana kültürünü öğrenmeleri ve Adana yöresi halk danslarını öğrenmesidir.

Dersin İçeriği

Kültür, Ebelikte kültür, Adana kültürü, Halk dansları, Yöresel halk dansları, Adana yöresi halk dansları

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Sümbül, M. (2004). Adana, gaziantep, hatay, kahramanmaraş bölgesi halk oyunlarının yapısal özellikleri ve karşılaştırmalı analizi. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. KELEŞOĞLU S. HALK DANSLARI ÖĞRETİMİ. İZGE YAYINCILIK.2022.ISBN: 978-605-9763-48-6

Notlar

Sümbül, M. (2005). Kültürel Değişim Bağlamında Halk Oyunları Geleneği ve Bir Örnek Uygulama Olarak Adana-Osmaniye Halk Oyunları. Halk Kültüründe Değişim Uluslararası Sempozyumu Bildirileri. Kültür ve Turizm Bakanlığı–Kocaeli Üniversitesi-Motif Halk Oyunları Eğitim ve Öğretim Vakfı, 17-18. Sümbül, M. (2010). An Etnocoreological Analysis Of Regional Folk Dance Of Şirvani. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(1), 36-44. Sümbül, M. (1995). Adana halk oyunlarının sistematik analizi. Yüksek Lisans. https://www.youtube.com/channel/UClPat5mal0jTvuN0ArBBBmQ


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültür kavramını ve önemini açıklar
ÖÇ02 Ekip çalışmasına uyum sağlar
ÖÇ03 Kültürel farklılıklar konusunda farkındalık kazanır
ÖÇ04 Adana ili kültürünü açıklar
ÖÇ05 Adana yöresi halk danslarını kavrar.
ÖÇ06 Adana yöresi halk danslarını uygulayabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kültür kavramı video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çukurova kültürü video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Adana kültürü video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Adana ili halk dansları tanıtımı video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kırıkhan dansı temel figürleri - ekip çalışması video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Halebi dansı temel figürleri - ekip çalışması video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Alıştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Temur Ağa dansı temel figürleri - ekip çalışması video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Adana halayı temel figürleri - ekip çalışması video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Topalkız dansı temel figürleri - ekip çalışması video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Adana yöresi kına kültürü - ekip çalışması video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Acem dansı temel figürleri - ekip çalışması video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Kozanoğlu dansı temel figürleri - ekip çalışması video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Çiftetelli dansı temel figürleri - ekip çalışması video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Alıştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Alıştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 12:19