EBL134 Kişilerarası İlişkiler

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBL134
Ad Kişilerarası İlişkiler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin sonunda öğrenciler, kişilerarası iletişim tekniklerini kullanarak, sağlık iletişimi düzeyleri, iletişimin davranış üzerindeki etkilerini ve iletişime karşı direnç mekanizmalarını öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği

İletişim - İletişim Araçları - İletişim Türleri, İletişim Engelleri, Çağdaş Yaşamda Kişilik ve Kişilerarası İlişkiler, Başarılı İletişim Ve İletişimi Kolaylaştıran Etmenler, Bazı Özel Durumlarda İletişim

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

1) Dökmen, Ü.,(1996) İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, İstanbul. 2) Öz F.(2004) Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Tic. AŞ.Ankara. 3) Özcan, A., (1996) Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitabevleri, İzmir. 4) Terakye, G., (1993) Ebelikte İletişim ve Hasta Hemşire İlişkileri, Se&Ra Matbaacılık, Ankara. 5) Cüceloğlu,D.(2007)Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitapevi. 6) Dökmen, Ü.,(2010 )İletişim Çatışmaları ve Empati,Remzi Kitapevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsanı, kendini tanımayı, iletişimi, mesleki iletişimi, yardım edici iletişimi tanımlar.
ÖÇ02 İnsanın bilişsel yönünün ilişkileri üzerindeki etkisinin, kendi bilişlerinin, davranış özelliklerinin, benlik kavramının farkına varır.
ÖÇ03 Terapötik iletişim becerilerini hasta-ebe ilişkilerine uyarlar.
ÖÇ04 İletişimi etkileyen değişkenleri bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. 3
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişim Tanımı, Amacı, İnsan İlişkilerindeki Önemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sözlü Sözsüz İletişim Biçimleri İnsanın Temel Özellikleri ve Gereksinimleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kendini Tanıma ve Kendini Tanıma Yöntemleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bilişsel Yönüyle İnsan ve Duygulanım Süreci Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bilişsel çarpıtmaların akılcı düşüncelerle yer değiştirilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İletişimde etkin dinleme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Etkin dinleme becerileri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Okuma, Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ben Dili Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İnsan Davranış Özellikleri (pasif, saldırgan, manipülatif, girişken/atılgan davranış) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Girişken/atılgan davranış geliştirme teknikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Empati Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Özel Durumlarda İletişim Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 özel durumu olan hastada iletişim Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öfke Yönetimi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma,Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 03:15