Genel Bilgi
Kod | MED200 |
Ad | Normal Yapı ve Fonksiyon/ Sistemler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yıl | 2. Yıl |
Süre (Hafta) | 38 Hafta |
AKTS | 51 AKTS |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Tıp - Kurul |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÇİĞDEM ÖZDEMİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Sistemler zemininde vücudun normal yapı ve işlevlerini, konak-mikroorganizma ilişkilerini ve klinik bilimlere temel oluşturacak bilgi ve beceriyi kazanır.
Dersin İçeriği
Temel ve klinik bilimlerin entegrasyonunun sağlandığı, mesleki beceri laboratuvarı uygulamaları, sağlık eğitimi uygulamaları, kurum ziyaretleri ile zenginleştirilmiş beş ders kurulundan oluşmuştur. İlk dört ders kurulu, sistemlerin (sinir sistemi, dolaşım-solunum sistemleri, sindirim-boşaltım sistemleri, endokrin-üreme sistemleri) normal yapı ve fonksiyonlarının anlatıldığı bir eğitim programı içermektedir. Son ders kurulu olan hücre ve doku zedelenmesi kurulunda ise sistem fizyopatolojilerine temel olacak genel patoloji, fizyopatoloji, farmakoloji ve klinik derslerle anormal yapı ve fonksiyonlara giriş yapılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
MED100 Normal Yapı ve Fonksiyon Hücre-Doku, İnsan Bilimleri
Kaynaklar
Dere anatomi atlası ve ders kitabı Netter İnsan Anatomisi Atlası Guyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Medikal Fizyoloji (Boron-Boulpeap) Langman Tıbbi Embriyoloji Histoloji Konu Anlatımı Ve Atlas
Notlar
Netter Anatomi Atlası. Ganong Tıbbi Fizyoloji
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsanın normal embriyolojik gelişimini açıklar. |
ÖÇ02 | Sinir sisteminin yapı ve işlevini açıklar. |
ÖÇ03 | Kardiyovasküler ve solunum sistemlerinin yapı ve işlevini açıklar. |
ÖÇ04 | Sindirim sisteminin yapı ve işlevini açıklar. |
ÖÇ05 | Endokrin sistemin yapı ve işlevini açıklar. |
ÖÇ06 | Ürogenital sistemin yapı ve işlevini açıklar. |
ÖÇ07 | Hastalıkların temelini oluşturan genel patoloji kavramlarını kavrar. |
ÖÇ08 | Genetiğin tıp uygulamasındaki yeri, klinik genetiğin uygulama alanlarını bilir. |
ÖÇ09 | Florayı tanımlar, mikrobiyal ve paraziter hastalıkları ayırt eder. |
ÖÇ10 | Farmakolojinin genel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ11 | Sosyal bilimlerle entegre tıbbı tanımlar ve projeler geliştirir. |
ÖÇ12 | Farklı sistemlere ait normal yapı-fonksiyon bilgilerini, anormal yapı-fonksiyon bilgileri ile olgu bazında entegre eder |
ÖÇ13 | Sağlıklı yaşam beslenme ve fiziksel aktivitenin sağlıkta önemini kavrar ve tutum geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralayabilir ve açıklayabilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlayabilmeli. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz edebilir ve değerlendirebilir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek, etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşabilir, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurabilir, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini,kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. | 1 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlığın, sosyal çevre ve davranışsal ilişkisini ve etkileşimini anlar, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, toplumun ve dünyanın gündemindeki sağlıkla ilgili olayları-gelişmeleri izler ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki otonomisini kullanır, ulusal standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir ve Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sinir sistemi gros anatomisi, normal flora ve bakteriler, birinci basamak sağlık hizmetleri ve sağlık hizmetlerinde ekip kavramı, biyolojik sistemlerde enformasyon, reseptörler ve psikofizik, sinaps modelleri ve sinaptik potansiyeller, sinapslardaki elektriksel olaylar, insan embriyolojisine giriş, gametogenez. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sinir sistemi iç yapısının anatomisi, nörotransmitterler ve beyin biyokimyası, sinapslarda inhibisyon, fasilitasyon ve kimyasal iletim, duyu organları, impulsların başlaması, normal floraların gösterilmesi, bakteriyoloji, ovulasyon ve implantasyon, IVF ve mikroenjeksiyon, biyoistatistikte araştırma, veri, sağlık verisinin kaynakları, sağlık verisi kaynağı olarak HES, hasta taşıma becerisi. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | "Sinir sistemi iç yapısının anatomisi, duyu organları, impulsların başlaması, refleks yayı, gerilme refleksi, polisinaptik refleksler ve reflekslerin genel özellikleri, genel duyu sistemi ve ağrı, kimyasal duyular: tad ve koku, bilaminar ve trilaminar germ diski, embriyonik ve fötal dönem, bakteriyoloji, sağlık verisi kaynağı olarak HES, hasta taşıma becerisi. " | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Duyguların fizyolojik temeli (limbik sistem)ve monoaminerjik sistemler, kulak anatomisi ve histolojisi, işitme-denge anatomisi, fizyolojisi ve biyofiziği, göz anatomi, histoloji ve fizyolojisi, görme yolları, işlevi ve biyofiziği, sinir sistemi damarları. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | "Göz ve görme işlevi, yüksek serebral fonkisyonlar. Sinir Sistemi Entegre Oturumu. Sinir Sistemi Ders Kurulu Pratik Sınavı " | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bayram Tatili | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | "Sinir Sistemi Ders Kurulu Teorik Sınavı, Kardiyovasküler sistem fizyoloji ve histolojisi, thorax anatomisi, parazitolojiye giriş ve bakteriyoloji. " | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Kalp anatomisi, histolojisi ve fizyolojisi, EKG ve fiziksel temelleri, burun anatomisi, dolaşım sistemi ve solunum sistemi ile ilişkili protozoonlar, helmintler ve parazitler, bakteriyoloji. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | "Kalp siklusunda mekanik olaylar, kalp sesleri, kalp debisi ve ölçümü, kalp atımının regülasyonu, vasküler yatak ve akışkan hemodinaiği, larynx anatomisi, RES ve kanda parazitlenen sporlular, bakteriyoloji, kurum ziyareti. " | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Vasküler yatak ve akışkan hemodinamiği, arteryel sistem, kapiller dolaşım, hidrostatik basınç, ödem, varis tansiyon ilişkisi, Laplace yasası ve anevrizma, Bernoulli ilkesi, Poiseuille yasası ve kan akışı, lenfatik ve venöz dolaşım, üst ve alt solunum yolları anatomi ve histolojisi, serbest yaşayan amipler, microsporalar, bakteriyoloji, dağılımlar. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Solunum sistemi embriyolojisi, fizyolojisi ve ilişkili enfeksiyöz ajanlar, iç organlara yerleşen sestodlar, anaerob sporlu ve sporsuz bakteriler, dağılımlar, tek gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, nabız alma becerisi, beden sıcaklığı ölçümü ve kan basıncı ölçümü becerisi. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kardiyak ve solunum sistemi fonksiyonlarının değerlendirilmesi (kan gazı vb), egzersiz ve hemorajik şokta kardiyovasküler yanıtlar, serebral dolaşım, fötal dolaşım, bakteriyoloji, trematodlar, dağılımlar, tek gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, nabız alma becerisi, beden sıcaklığı ölçümü ve kan basıncı ölçümü becerisi. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | "Egzersiz biyokimyası, kanda tampon sistemleri, bayılma, hipertansiyon ve kalp yetmezliğinde kardiyovasküler homeostaz, kanda tampon sistemleri. Akciğer dolaşımı ve solunumun regulasyonu, bakteriyoloji, trematodlar, dolaşım ve solunum sistemi fizyoloji ve biyofizik labaratuvar uygulamaları, dağılımlar, tek gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, nabız alma becerisi, beden sıcaklığı ölçümü ve kan basıncı ölçümü becerisi. Dolaşım ve solunum sistemi ile ilgili entegre oturum. " | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | "Organizmada asit-baz regülasyonu, egzersiz ve değişik çevre koşullarında solunum, kan, doku ve vücut boşluğu parazitleri, onkojenik parazitler, dolaşım ve solunum sistemi fizyoloji ve biyofizik laboratuvar uygulamaları. " | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Dolaşım-solunum sistemi pratik ve teorik sınavları. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Sindirim sistemi anatomi, histoloji-embriyoloji ve fizyolojisi, sindirim sistemi ile ilişkili protozoonlar, iki gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
17 | Sindirim sistemi anatomi, histoloji ve fizyolojisi, gastrointestinal sistem parazitoz ve sporluları, değişkenler arası ilişkiler, iki gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, nazogastrik sonda takma- çıkarma becerisi. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
18 | Sindirim sistemi anatomi, histoloji-embriyoloji ve fizyolojisi, sindirim sistemi ile ilişkili protozoonlar. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
19 | Sindirim sistemi anatomi, histoloji ve fizyolojisi, gastrointestinal sistem parazitoz ve sporluları, değişkenler arası ilişkiler, nazogastrik sonda takma- çıkarma becerisi. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
20 | Gastrointestinal sistem anatomi, histoloji, fizyoloji, biyokimya ve parazitolojisi, Herpes viruslar, iki gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, nazogastrik sonda takma ve çıkarma becerisi. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
21 | Gastrointestinal sistem anatomi, histoloji-embriyoloji, fizyoloji, biyokimya ve parazitolojisi, viruslar, nazogastrik sonda takma ve çıkarma becerisi. Sindirim sistemi ile ilgili entegre oturum. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
22 | Yarıyıl Tatili-I | ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
23 | Yarıyıl Tatili-II | ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
24 | Boşaltım sistemi anatomi, histoloji ve fizyolojisi, sindirim sistemi nematodları, trematodları, viruslar, değişkenler arası ilişkiler, erkekte ve kadında idrar sondası takma-çıkarma becerisi. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
25 | Açlık ve tokluk biyokimyası, OGTT, Hepatit virusları, yavaş virus infeksiyonları, böbrek biyokimya ve fizyolojisi, iki gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, değişkenler arası ilişkiler, erkekte ve kadında idrar sondası takma-çıkarma becerisi. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
26 | "Böbrek fizyoloji ve biyokimyası, sıvı ve elektrolit dengesi, idrar biyokimyası ve viruslar, ürogenital sistemem yerleşen parazitler, iki gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, değişkenler arası ilişkiler, erkekte ve kadında idrar sondası takma-çıkarma becerisi. Boşaltım sistemi ile ilgili entegre oturum. " | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
27 | Asit-baz regülasyonu, Pox virus ve Human Papilloma virus, Sindirim- boşaltım sistemi ders kurulu pratik ve teorik sınavları. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
28 | Endokrin sistem anatomi, histoloji ve biyokimyası. Mikozlar. Tüm vücut metabolizması, egzersiz fizyolojisi. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
29 | Endokrin histoloj, fizyoloji ve biyokimyası. Kalsiyum-fosfat düzenleyici hormonlar. Mikozlar. Biyoelektrik gözlem araçları ve X ışınlarının biyolojik etki mekanizmaları. | Ders için Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
30 | Üreme sistemi anatomi ve histolojisi. Endokrin sistem biyokimya ve fizyolojisi. Mikozlar. Radyoaktivite, radyasyondan korunma, BT ve MR. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
31 | Üreme sistemi anatomi, histoloji-embriyoloji ve fizyolojisi. GİS hormonları, eşey hormonları biyokimyası, böbrek, kalp ve pineal bezin endokrin işlevleri, termoregülasyon, cinsiyet farklılaşması ve gelişim. Mikozlar. Sağlık eğitimi uygulamaları. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
32 | Üreme sistemi fizyoloji ve biyokimyası. Gebelik biyokimyası. Gebelik, fötal, neonatal ve yaşlanma fizyolojisi, Besin alımının düzenlenmesi, leptin ve benzeri hormonların biyokimyası, PET ve Gama kamera, ultrases, doppler ve ekokardiyogram, biyofizik uygulamaları. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
33 | Endokrin ve Üreme Sistemi Ders Kurulu Pratik Sınavları. Üreme Sağlığı Modülü | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
34 | Endokrin ve Üreme Sistemi Ders Kurulu Teorik Sınavı | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
35 | Hücre- doku patolojisi. İmmün mekanizmalar ve yetmezlik patolojisi. Tıpta araştırma yöntemleri, tanıda karar verme. Sağlık eğitimi uygulamaları. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
36 | Hücre- doku patolojisi. Hücresel hasarda biyokimyasal değişiklikler. İmmün yetmezlik patogenezi ve sınıflandırılması, Tip I aşırı duyarlılık reaksiyonları. İltihap tanımı, akut ve kronik iltihap, iltihapta vasküler ve hücresel değişiklikler, rejenerasyon. Farmakolojide genel kavramlar, ilaçların dağılımı, uygulama yerleri ve biyolojik membrandan geçişi, otokoidler. Tıpta araştırma yöntemleri, tanıda karar verme. Sütür atma becerisi. Sağlık eğitimi uygulamaları. | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
37 | Hücre- doku patolojisi-II | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
38 | Yıl sonu sınavı | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 21 | 43 | 903 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 78 | 4 | 312 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 5 | 10 | 50 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 1273 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 50,92 | ||
AKTS | 51 AKTS |