MED200 Normal Yapı ve Fonksiyon/ Sistemler

51 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MED200
Ad Normal Yapı ve Fonksiyon/ Sistemler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yıl 2. Yıl
Süre (Hafta) 38 Hafta
AKTS 51 AKTS
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Tıp - Kurul
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÇİĞDEM ÖZDEMİR


Dersin Amacı / Hedefi

Sistemler zemininde vücudun normal yapı ve işlevlerini, konak-mikroorganizma ilişkilerini ve klinik bilimlere temel oluşturacak bilgi ve beceriyi kazanır.

Dersin İçeriği

Temel ve klinik bilimlerin entegrasyonunun sağlandığı, mesleki beceri laboratuvarı uygulamaları, sağlık eğitimi uygulamaları, kurum ziyaretleri ile zenginleştirilmiş beş ders kurulundan oluşmuştur. İlk dört ders kurulu, sistemlerin (sinir sistemi, dolaşım-solunum sistemleri, sindirim-boşaltım sistemleri, endokrin-üreme sistemleri) normal yapı ve fonksiyonlarının anlatıldığı bir eğitim programı içermektedir. Son ders kurulu olan hücre ve doku zedelenmesi kurulunda ise sistem fizyopatolojilerine temel olacak genel patoloji, fizyopatoloji, farmakoloji ve klinik derslerle anormal yapı ve fonksiyonlara giriş yapılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

MED100 Normal Yapı ve Fonksiyon Hücre-Doku, İnsan Bilimleri

Kaynaklar

Dere anatomi atlası ve ders kitabı Netter İnsan Anatomisi Atlası Guyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Medikal Fizyoloji (Boron-Boulpeap) Langman Tıbbi Embriyoloji Histoloji Konu Anlatımı Ve Atlas

Notlar

Netter Anatomi Atlası. Ganong Tıbbi Fizyoloji


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsanın normal embriyolojik gelişimini açıklar.
ÖÇ02 Sinir sisteminin yapı ve işlevini açıklar.
ÖÇ03 Kardiyovasküler ve solunum sistemlerinin yapı ve işlevini açıklar.
ÖÇ04 Sindirim sisteminin yapı ve işlevini açıklar.
ÖÇ05 Endokrin sistemin yapı ve işlevini açıklar.
ÖÇ06 Ürogenital sistemin yapı ve işlevini açıklar.
ÖÇ07 Hastalıkların temelini oluşturan genel patoloji kavramlarını kavrar.
ÖÇ08 Genetiğin tıp uygulamasındaki yeri, klinik genetiğin uygulama alanlarını bilir.
ÖÇ09 Florayı tanımlar, mikrobiyal ve paraziter hastalıkları ayırt eder.
ÖÇ10 Farmakolojinin genel kavramlarını açıklar.
ÖÇ11 Sosyal bilimlerle entegre tıbbı tanımlar ve projeler geliştirir.
ÖÇ12 Farklı sistemlere ait normal yapı-fonksiyon bilgilerini, anormal yapı-fonksiyon bilgileri ile olgu bazında entegre eder
ÖÇ13 Sağlıklı yaşam beslenme ve fiziksel aktivitenin sağlıkta önemini kavrar ve tutum geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralayabilir ve açıklayabilir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlayabilmeli. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz edebilir ve değerlendirebilir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek, etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşabilir, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurabilir, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarabilir. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini,kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. 1
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın, sosyal çevre ve davranışsal ilişkisini ve etkileşimini anlar, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, toplumun ve dünyanın gündemindeki sağlıkla ilgili olayları-gelişmeleri izler ve değerlendirir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki otonomisini kullanır, ulusal standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir ve Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sinir sistemi gros anatomisi, normal flora ve bakteriler, birinci basamak sağlık hizmetleri ve sağlık hizmetlerinde ekip kavramı, biyolojik sistemlerde enformasyon, reseptörler ve psikofizik, sinaps modelleri ve sinaptik potansiyeller, sinapslardaki elektriksel olaylar, insan embriyolojisine giriş, gametogenez. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Sinir sistemi iç yapısının anatomisi, nörotransmitterler ve beyin biyokimyası, sinapslarda inhibisyon, fasilitasyon ve kimyasal iletim, duyu organları, impulsların başlaması, normal floraların gösterilmesi, bakteriyoloji, ovulasyon ve implantasyon, IVF ve mikroenjeksiyon, biyoistatistikte araştırma, veri, sağlık verisinin kaynakları, sağlık verisi kaynağı olarak HES, hasta taşıma becerisi. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 "Sinir sistemi iç yapısının anatomisi, duyu organları, impulsların başlaması, refleks yayı, gerilme refleksi, polisinaptik refleksler ve reflekslerin genel özellikleri, genel duyu sistemi ve ağrı, kimyasal duyular: tad ve koku, bilaminar ve trilaminar germ diski, embriyonik ve fötal dönem, bakteriyoloji, sağlık verisi kaynağı olarak HES, hasta taşıma becerisi. " Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Duyguların fizyolojik temeli (limbik sistem)ve monoaminerjik sistemler, kulak anatomisi ve histolojisi, işitme-denge anatomisi, fizyolojisi ve biyofiziği, göz anatomi, histoloji ve fizyolojisi, görme yolları, işlevi ve biyofiziği, sinir sistemi damarları. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 "Göz ve görme işlevi, yüksek serebral fonkisyonlar. Sinir Sistemi Entegre Oturumu. Sinir Sistemi Ders Kurulu Pratik Sınavı " Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Bayram Tatili Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 "Sinir Sistemi Ders Kurulu Teorik Sınavı, Kardiyovasküler sistem fizyoloji ve histolojisi, thorax anatomisi, parazitolojiye giriş ve bakteriyoloji. " Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Kalp anatomisi, histolojisi ve fizyolojisi, EKG ve fiziksel temelleri, burun anatomisi, dolaşım sistemi ve solunum sistemi ile ilişkili protozoonlar, helmintler ve parazitler, bakteriyoloji. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 "Kalp siklusunda mekanik olaylar, kalp sesleri, kalp debisi ve ölçümü, kalp atımının regülasyonu, vasküler yatak ve akışkan hemodinaiği, larynx anatomisi, RES ve kanda parazitlenen sporlular, bakteriyoloji, kurum ziyareti. " Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Vasküler yatak ve akışkan hemodinamiği, arteryel sistem, kapiller dolaşım, hidrostatik basınç, ödem, varis tansiyon ilişkisi, Laplace yasası ve anevrizma, Bernoulli ilkesi, Poiseuille yasası ve kan akışı, lenfatik ve venöz dolaşım, üst ve alt solunum yolları anatomi ve histolojisi, serbest yaşayan amipler, microsporalar, bakteriyoloji, dağılımlar. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Solunum sistemi embriyolojisi, fizyolojisi ve ilişkili enfeksiyöz ajanlar, iç organlara yerleşen sestodlar, anaerob sporlu ve sporsuz bakteriler, dağılımlar, tek gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, nabız alma becerisi, beden sıcaklığı ölçümü ve kan basıncı ölçümü becerisi. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Kardiyak ve solunum sistemi fonksiyonlarının değerlendirilmesi (kan gazı vb), egzersiz ve hemorajik şokta kardiyovasküler yanıtlar, serebral dolaşım, fötal dolaşım, bakteriyoloji, trematodlar, dağılımlar, tek gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, nabız alma becerisi, beden sıcaklığı ölçümü ve kan basıncı ölçümü becerisi. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 "Egzersiz biyokimyası, kanda tampon sistemleri, bayılma, hipertansiyon ve kalp yetmezliğinde kardiyovasküler homeostaz, kanda tampon sistemleri. Akciğer dolaşımı ve solunumun regulasyonu, bakteriyoloji, trematodlar, dolaşım ve solunum sistemi fizyoloji ve biyofizik labaratuvar uygulamaları, dağılımlar, tek gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, nabız alma becerisi, beden sıcaklığı ölçümü ve kan basıncı ölçümü becerisi. Dolaşım ve solunum sistemi ile ilgili entegre oturum. " Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 "Organizmada asit-baz regülasyonu, egzersiz ve değişik çevre koşullarında solunum, kan, doku ve vücut boşluğu parazitleri, onkojenik parazitler, dolaşım ve solunum sistemi fizyoloji ve biyofizik laboratuvar uygulamaları. " Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Dolaşım-solunum sistemi pratik ve teorik sınavları. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Sindirim sistemi anatomi, histoloji-embriyoloji ve fizyolojisi, sindirim sistemi ile ilişkili protozoonlar, iki gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
17 Sindirim sistemi anatomi, histoloji ve fizyolojisi, gastrointestinal sistem parazitoz ve sporluları, değişkenler arası ilişkiler, iki gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, nazogastrik sonda takma- çıkarma becerisi. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
18 Sindirim sistemi anatomi, histoloji-embriyoloji ve fizyolojisi, sindirim sistemi ile ilişkili protozoonlar. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
19 Sindirim sistemi anatomi, histoloji ve fizyolojisi, gastrointestinal sistem parazitoz ve sporluları, değişkenler arası ilişkiler, nazogastrik sonda takma- çıkarma becerisi. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
20 Gastrointestinal sistem anatomi, histoloji, fizyoloji, biyokimya ve parazitolojisi, Herpes viruslar, iki gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, nazogastrik sonda takma ve çıkarma becerisi. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
21 Gastrointestinal sistem anatomi, histoloji-embriyoloji, fizyoloji, biyokimya ve parazitolojisi, viruslar, nazogastrik sonda takma ve çıkarma becerisi. Sindirim sistemi ile ilgili entegre oturum. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
22 Yarıyıl Tatili-I ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
23 Yarıyıl Tatili-II ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
24 Boşaltım sistemi anatomi, histoloji ve fizyolojisi, sindirim sistemi nematodları, trematodları, viruslar, değişkenler arası ilişkiler, erkekte ve kadında idrar sondası takma-çıkarma becerisi. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
25 Açlık ve tokluk biyokimyası, OGTT, Hepatit virusları, yavaş virus infeksiyonları, böbrek biyokimya ve fizyolojisi, iki gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, değişkenler arası ilişkiler, erkekte ve kadında idrar sondası takma-çıkarma becerisi. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
26 "Böbrek fizyoloji ve biyokimyası, sıvı ve elektrolit dengesi, idrar biyokimyası ve viruslar, ürogenital sistemem yerleşen parazitler, iki gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, değişkenler arası ilişkiler, erkekte ve kadında idrar sondası takma-çıkarma becerisi. Boşaltım sistemi ile ilgili entegre oturum. " Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
27 Asit-baz regülasyonu, Pox virus ve Human Papilloma virus, Sindirim- boşaltım sistemi ders kurulu pratik ve teorik sınavları. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
28 Endokrin sistem anatomi, histoloji ve biyokimyası. Mikozlar. Tüm vücut metabolizması, egzersiz fizyolojisi. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
29 Endokrin histoloj, fizyoloji ve biyokimyası. Kalsiyum-fosfat düzenleyici hormonlar. Mikozlar. Biyoelektrik gözlem araçları ve X ışınlarının biyolojik etki mekanizmaları. Ders için Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
30 Üreme sistemi anatomi ve histolojisi. Endokrin sistem biyokimya ve fizyolojisi. Mikozlar. Radyoaktivite, radyasyondan korunma, BT ve MR. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
31 Üreme sistemi anatomi, histoloji-embriyoloji ve fizyolojisi. GİS hormonları, eşey hormonları biyokimyası, böbrek, kalp ve pineal bezin endokrin işlevleri, termoregülasyon, cinsiyet farklılaşması ve gelişim. Mikozlar. Sağlık eğitimi uygulamaları. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
32 Üreme sistemi fizyoloji ve biyokimyası. Gebelik biyokimyası. Gebelik, fötal, neonatal ve yaşlanma fizyolojisi, Besin alımının düzenlenmesi, leptin ve benzeri hormonların biyokimyası, PET ve Gama kamera, ultrases, doppler ve ekokardiyogram, biyofizik uygulamaları. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
33 Endokrin ve Üreme Sistemi Ders Kurulu Pratik Sınavları. Üreme Sağlığı Modülü Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
34 Endokrin ve Üreme Sistemi Ders Kurulu Teorik Sınavı Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
35 Hücre- doku patolojisi. İmmün mekanizmalar ve yetmezlik patolojisi. Tıpta araştırma yöntemleri, tanıda karar verme. Sağlık eğitimi uygulamaları. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
36 Hücre- doku patolojisi. Hücresel hasarda biyokimyasal değişiklikler. İmmün yetmezlik patogenezi ve sınıflandırılması, Tip I aşırı duyarlılık reaksiyonları. İltihap tanımı, akut ve kronik iltihap, iltihapta vasküler ve hücresel değişiklikler, rejenerasyon. Farmakolojide genel kavramlar, ilaçların dağılımı, uygulama yerleri ve biyolojik membrandan geçişi, otokoidler. Tıpta araştırma yöntemleri, tanıda karar verme. Sütür atma becerisi. Sağlık eğitimi uygulamaları. Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
37 Hücre- doku patolojisi-II Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
38 Yıl sonu sınavı Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 21 43 903
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 78 4 312
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 5 10 50
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 4 8
Toplam İş Yükü (Saat) 1273
Toplam İş Yükü / 25 (s) 50,92
AKTS 51 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.07.2024 09:41