Genel Bilgi
Kod | EFMZ124 |
Ad | Öğretmenlik Mesleğini Tanıma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ALİ ALTIKULAÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, eğitim biliminin temel kavramlarını tanımak, eğitimin sosyal, psikolojik, felsefi, politik, ekonomik ve tarihsel temellerini irdelemek, eğitim biliminde araştırma yöntemlerini tanımak, öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini açıklamak, öğretmen eğitiminin özelliklerini ve gelişimini tanımak, öğretmen eğitimindeki gelişmeleri analiz etmek ve eğitim bilimindeki yönelimleri irdelemektir.
Dersin İçeriği
Öğretmenlik mesleğini tanıtma
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Ders notu bulunmamaktadır.
Notlar
Dersin diğer kaynakları bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitime ilişkin temel kavramları anlama. |
ÖÇ02 | Eğitim ile felsefe arasındaki ilişkileri analiz etme. |
ÖÇ03 | Eğitimin toplumsal temellerini kavrama. |
ÖÇ04 | Eğitimin tarihsel temellerini kavrama. |
ÖÇ05 | Eğitim ile psikoloji arasındaki ilişkileri analiz etme. |
ÖÇ06 | Eğitimin yönetsel temellerini kavrama. |
ÖÇ07 | Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri analiz etme. |
ÖÇ08 | Eğitim bilimlerinde yöntemin önemini kavrama. |
ÖÇ09 | Öğretmenlik mesleğini analiz etmek. |
ÖÇ10 | Eğitim ile toplumsal değişme arasındaki ilişkileri kavramak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitimin bilimsel temellerini tanır | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye değer verir | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mesleği Tanıma 1 | ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
2 | Mesleği Tanıma 2 | ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
3 | mesleği tanıma 3 | ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
4 | mesleği tanıma 4 | ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
5 | mesleği tanıma 5 | ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
6 | mesleği tanıma 6 | ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
7 | mesleği tanıma 7 | ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | mesleği tanıma 8 | ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
10 | mesleği tanıma 9 | ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
11 | mesleği tanıma 10 | ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
12 | mesleği tanıma 11 | ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
13 | mesleği tanıma 12 | ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
14 | mesleği tanıma 13 | ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
15 | mesleği tanıma 14 | ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 69 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,76 | ||
AKTS | 3 AKTS |