Genel Bilgi
Kod | ME736 |
Ad | Matematik Eğitimi Araştırmalarında Nitel Çalışmalar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Matematik Eğitimi alanında nitel çalışmaları yapabilecek seviyeye gelmek.
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırma nedir? Bilimsel araştırmanın özellikleri, bilimsel araştırmanın basamakları, bilimsel araştırma türleri, nitel araştırma yöntemlerine giriş, nitel araştırmada veri toplama: gözlem, gözlem verilerinin analizi, nitel araştırmada veri toplama: görüşme, görüşme verilerinin analizi, nitel araştırmada veri toplama, yazılı dokümanların incelenmesi, yazılı dokümanların analizi, durum çalışması: case study, nitel araştırmada elde edilen verilerin raporlaştırılması, matematik eğitimi alanında yapılmış nitel araştırma desenlerinin incelenmesi, matematik eğitiminde nitel araştırma yöntemine dayalı veri toplanması, analizi ve raporlaştırılması.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Büyüköztürk Ş., Kılıç Çakmak E, vd ( 2012) Bilimsel araştırma yöntemleri.Pegem A yayıncılık Ankara Yıldırım, A., & Simsek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11 baski: 1999-2018). Berg, B. L., & Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Eğitim Yayinevi. Creswell, J. W. (2013). Nitel araştirma yöntemleri. Qualitative research methods]. M. Bütün & SB Demir, Trans.(Eds.). İstanbul: Siyasal Kitapevi.
Notlar
Doç.Dr. Türker Baş ve Dr. Ulun Akturan(2008) Nitel araştırma yöntemleri, seçkin yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik eğitimi bağlamında nitel araştırmaları eleştirel olarak değerlendirir. |
ÖÇ02 | Nitel araştırmalarda Etik ilkeleri tanır. |
ÖÇ03 | Nitel araştırma yöntemlerini anlar. |
ÖÇ04 | Nitel araştırma problemleri oluşturur ve analiz eder. |
ÖÇ05 | Nitel araştırma sonuçlarını bilimsel bir toplantıda sunar. |
ÖÇ06 | Nitel bir araştırmanın raporunu yazar. |
ÖÇ07 | Nitel araştırmalarda kullanılan Veri toplama yöntemlerini uygular. |
ÖÇ08 | Nitel araştırmalarda kullanılan analiz süreçlerini ayırt eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğinin tanıtılması | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Bilimsel araştırma nedir? | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Bilimsel araştırmanın özellikleri, bilimsel araştırmanın basamakları, bilimsel araştırma türleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | nitel araştırma yöntemlerine giriş, | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | nitel araştırmada veri toplama: gözlem, gözlem verilerinin analizi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | nitel araştırmada veri toplama: görüşme, görüşme verilerinin analizi, | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | nitel araştırmada veri toplama, yazılı dokümanların incelenmesi, yazılı dokümanların analizi, | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | durum çalışması: case study, | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | nitel araştırmada elde edilen verilerin raporlaştırılması, | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | matematik eğitimi alanında yapılmış nitel araştırma desenlerinin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | matematik eğitiminde nitel araştırma yöntemine dayalı veri toplanması, analizi ve raporlaştırılması | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Öğrenci sunumları-1 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Öğrenci sunumları-2 | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Öğrenci Sunumları-3 | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |