SOSZ203 Türkiye'nin Fiziki Coğrafyası

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSZ203
Ad Türkiye'nin Fiziki Coğrafyası
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH BALCIOĞULLARI
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH BALCIOĞULLARI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Coğrafi ilkelere göre Türkiye'nin fiziki coğrafya özellikleri, jeolojik gelişimini ve potansiyelini kavrar.

Dersin İçeriği

Türkiye'nin jeolojik yapısı, fiziki özellikleri, akarsular, göller ve denizler, iklimi, toprakları ve korunması, Türkiye bitki örtüsü, doğal hayvan toplulukları.

Dersin Ön Koşulu

Genel Fiziki Coğrafya dersini almış olmak

Kaynaklar

Akengin, H. (2021). Türkiye Fiziki Coğrafyası. Pegem Akademi. Ankara Ders notu

Notlar

Yetmen, H. (2020). Türkiye İklimi. Kriter Yayınevi. İstanbul Kadıoğlu, M. (2008). Küresel İklim Değişimi ve Türkiye / Bildiğimiz Havaların Sonu. Güncel Yayıncılık. İstanbul


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye'nin jeolojik geçmişi ve sonuçlarını değerlendirir
ÖÇ02 Türkiye'nin jeolojik gelişim ive yapısı hakkında çıkarımlarda bulunur
ÖÇ03 Türkiye'nin yeryüzü şekillerini bölgelere göre yerleştirir.
ÖÇ04 Türkiye'nin dağlarını bölgelere göre yerleştirir.
ÖÇ05 Türkiye'nin ovalarını kavrar.
ÖÇ06 Türkiye'nin platolarını söyler.
ÖÇ07 Türkiye'nin iklim özelliklerini kavrar.
ÖÇ08 Türkiye'nin klimatolojik özelliklerini söyler.
ÖÇ09 Türkiye'nin hidrografik özelliklerini kavrar.
ÖÇ10 Türkiye'nin akarsularını söyler.
ÖÇ11 Türkiye'nin göllerini çizer.
ÖÇ12 Türkiye'nin bitki dağılış özelliklerini kavrar.
ÖÇ13 Türkiye'nin yeraltı sularının özelliklerini söyler.
ÖÇ14 Türkiye'nin toprak özelliklerini değerlendirir.
ÖÇ15 Türkiye'nin hayvan türlerinin dağılışını söyler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiye coğrafi konumu Kitapta ilgili bölümün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türkiye'nin jeolojik yapısı Kitapta ilgili bölümün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Türkiye'nin dağları Marmara ve Ege Bölgelerinin dilsiz haritalarını oluşturmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Türkiye'nin ovaları Akdeniz ve İç Anadolu Bölgelerinin dilsiz haritalarını oluşturmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
5 Türkiye'nin platoları Karadeniz Bölgesi'nin dilsiz haritalarını oluşturmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Türkiye'nin mağaraları Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinin dilsiz haritalarını oluşturmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Türkiye'nin iklimi meteo.gov.tradresini inclemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav İşlenen konuların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Akdeniz iklim Milimetrik kağıt, kalem ve cetvel hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 Karadeniz iklimi Dilsiz Türkiye Bölgeler Haritası hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
11 Step iklimi Dilsiz Türkiye Bölgeler Haritası hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Kara iklimi Dilsiz Türkiye Bölgeler Haritası hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Türkiye'nin akarsuları Dilsiz Türkiye Bölgeler Haritası hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Türkiye'nin bitki örtüsü Dilsiz Türkiye Bölgeler Haritası hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Türkiye'nin Toprakları Dilsiz Türkiye Bölgeler Haritası hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenen konuların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenen konuların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 03:40