Genel Bilgi
Kod | SOSZ302 |
Ad | Osmanlı Tarihi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHİBE ŞAHBAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
XVII. ve XX. Yüzyıllar arasında Osmanlı Devletinin siyasi tarihinin öğrenilmesi. 20. yüzyıl Osmanlı Siyasi Tarihi Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmelerinin kavratılması, mukayeseli biçimde anayasa tarihinin kavratılması.
Dersin İçeriği
XVII. ve XX. Yüzyıllar arasında Osmanlı Devletinin siyasi tarihi ile ilgili bilgiler.
Dersin Ön Koşulu
Osmanlı Tarihi I dersini almış olmak.
Kaynaklar
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Enver Ziya Karal; Osmanlı Tarihi. Hammer; Büyük Osmanlı Tarihi
Notlar
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Enver Ziya Karal; Osmanlı Tarihi. Hammer; Büyük Osmanlı Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Osmanlı Devleti nin XVII. Yüzyılda içine düştüğü bunalım ve bundan kurtulma çabalarına ilişkin teorik bilgilerin kavranması |
ÖÇ02 | XIX. yüzyılda devletin yıkılmasını önlemek için verilen mücadelelere ilişkin teorik bilgilerin kavranması |
ÖÇ03 | XX.yüzyılda Osmanlı Devleti nin siyasi gelişmeleri hakkında bilgi sahibi olunması |
ÖÇ04 | Tanzimat- Meşrutiyet dönemlerinde kurumlardaki değişimi kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitimin bilimsel temellerini tanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye değer verir | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti nde Siyasal ve Toplumsal Yapı | Ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Klasik Osmanlı Düzeninde Değişim ve Gerileme | Ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Fransız Devrimi ve Osmanlı Devletine Etkisi | Ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | XIX. Yüzyıl Osmanlı Modernleşmesi | Ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Lale Devri | Ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | III. Selim Dönemi | Ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | II. Mahmut Dönemi | Ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ön Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tanzimat Dönemi | Ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Birinci Meşrutiyet Dönemi | Ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | İkinci Meşrutiyet Dönemi | Ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları | Ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti | Ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ermeni Sorunu | Ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Mondros Ateşkes Antlaşması, İşgaller ve Milli Mücadele. | Ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |