SOSZ401 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSZ401
Ad Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NEVAL AKÇA BERK
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi NEVAL AKÇA BERK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin esas amacı, Atatürk dönemi Türkiye'nin tarihini öğrenmektir.

Dersin İçeriği

Türkiye Cumhuriyeti'nin 1923-1938 dönemi gelişmeleri incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

ÇAVDAR,Tevfik; Türkiye'nin Demokrasi Tarihi.Cilt:1-2, KARPAT,Kemal H. Türk Demokrasi Tarihi.

Notlar

ÇAVDAR,Tevfik; Türkiye'nin Demokrasi Tarihi.Cilt:1-2, KARPAT,Kemal H. Türk Demokrasi Tarihi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi dersinin amacını ve dersin kaynaklarını kavramak
ÖÇ02 Milli mücadelenin önemini kavramak
ÖÇ03 Lozan antlaşması ve önemini kavramak
ÖÇ04 Atatürk döneminde Türkiye'nin siyasi yapısının oluşumunu kavramak
ÖÇ05 Atatürk'ün ekonomi alanında yaptığı inkılapları kavramak
ÖÇ06 Ara sınav ile öğrencilerin bilgi seviyesinin ölçülmesi
ÖÇ07 Atatürk'ün hukuk inkılaplarını kavramak
ÖÇ08 Atatürk'ün eğitim ve kültür inkılaplarını kavramak
ÖÇ09 Atatürk'ün Toplum hayatını düzenleyen inkılaplarını kavramak
ÖÇ10 Atatürk dönemi Türk dış politikasındaki gelişmeleri kavramak
ÖÇ11 Atatürkçülük ve altı ilkeyi kavramak
ÖÇ12 Atatürk'ün dış dünyadaki etkisini kavramak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi dersinin tanıtılması ve dersin kaynakları dersin kaynak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Milli Mücadele dönemine genel bir bakış dersin kaynak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Lozan Antlaşması ve önemi dersin kaynak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Atatürk dönemi iç politika I dersin kaynak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Atatürk dönemi iç politika II dersin kaynak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Atatürk'ün ekonomi politikası I dersin kaynak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Atatürk'ün ekonomi politikası II dersin kaynak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav dersin kaynak kitabının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Atatürk'ün hukuk inkılabı dersin kaynak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Atatürk'ün eğitim ve kültür inkılapları dersin kaynak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
11 Atatürk'ün Toplum hayatını düzenleyen inkılaplar dersin kaynak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Atatürk dönemi Türk dış politikası I dersin kaynak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Atatürk dönemi Türk dış politikası II dersin kaynak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Atatürkçülük ve altı ilke dersin kaynak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Atatürk ve dünya liderleri dersin kaynak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları dersin kaynak kitabının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları dersin kaynak kitabının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 12:05