IEM1700 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IEM1700
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN ALTAN ÇABUK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEDA ŞENGÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET ÖZMEN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KENAN LOPCU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. EBRU ÖZGÜR GÜLER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÜLSEN KIRAL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HÜSEYİN GÜLER (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ERSİN KIRAL (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi SEMİN PAKSOY (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. HALİL İBRAHİM KESKİN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ÇİLER SİGEZE GÜNEY (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Sibel ÖRK ÖZEL (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi FELA ÖZBEY (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Araştırma planlama, araştırma yapma, veri toplama ve analiz, çıktıların yazılması, yazım teknikleri

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Domar N. Gujarati (Çevirenler Ümit Şenesen ve Gülay Günlük Şenesen), Temel Ekonometri, Literatür Yayıncılık, 1. Baskı, İstanbul, 1999

Notlar

Ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ekonometri kavramlarını açıklar
ÖÇ02 İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur
ÖÇ03 Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller
ÖÇ04 Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir
ÖÇ05 Veri toplar, düzenler ve analiz eder
ÖÇ06 Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili ileri düzey paket programlarını kullanabilir
ÖÇ07 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar
ÖÇ08 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
ÖÇ09 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular
ÖÇ10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular
ÖÇ11 Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar
ÖÇ12 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır
ÖÇ13 İstatistik, yöneylem araştırması ve Matematik bilgilerini tanımlar
ÖÇ14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
ÖÇ15 Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında sahip olduğu bilgiler arasındaki ilişkileri açıklar 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında sahip olduğu bilgilerin İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlere nasıl uygulanacağını açıklar 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı problemleri çözmek üzere yeni yaklaşım ve yöntemler arar 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bir şekilde veri toplar/analiz eder 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması yöntemlerini kullanarak kurumların ihtiyaç duyduğu çözüm önerilerini getirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ile teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. SEYİDOĞLU, H. (2003), Handbook of Scientific Research and Writing, Güzem Yayınları, 9th Edition: İstanbul Articles. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları SEYİDOĞLU, H. (2003), Handbook of Scientific Research and Writing, Güzem Yayınları, 9th Edition: İstanbul Articles. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Ekonometri alanıyla ilgili ulaşılan, konu ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması. SEYİDOĞLU, H. (2003), Handbook of Scientific Research and Writing, Güzem Yayınları, 9th Edition: İstanbul Articles. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Ekonometri alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Araştırma probleminin belirlenmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi-2. hafta Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Örneklemin belirlenmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması. SEYİDOĞLU, H. (2003), Handbook of Scientific Research and Writing, Güzem Yayınları, 9th Edition: İstanbul Articles. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
14 Ön çalışmanın değerlendirilmesi. sözlü sunum Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
15 Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması SEYİDOĞLU, H. (2003), Handbook of Scientific Research and Writing, Güzem Yayınları, 9th Edition: İstanbul Articles. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev teslimi öncesi konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev teslimi öncesi konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 04:12