Genel Bilgi
Kod | IEMS700 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN ALTAN ÇABUK |
Dersin Amacı / Hedefi
Ekonometri alanında özel bir konu hakkında veri toplama, raporlama, yayınlamayı öğretmektir.
Dersin İçeriği
Seminer konusu belirleme, literatür araştırması, veri toplama, verilerin analizi, bilgiyi raporlama ve sunum.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK)
Notlar
Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verilen konuda ulusal ve uluslararası literatürü tarar |
ÖÇ02 | Elde ettiği bilgileri sentezler, analiz eder ve yorumlar ve rapor haline getirir |
ÖÇ03 | Raporu toplum önünde sunar, soruları ve eleştirileri cevaplar |
ÖÇ04 | Araştırma süresince bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
ÖÇ05 | Bir problemi Ekonometrik olarak analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında sahip olduğu bilgiler arasındaki ilişkileri açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında sahip olduğu bilgilerin İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlere nasıl uygulanacağını açıklar | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı problemleri çözmek üzere yeni yaklaşım ve yöntemler arar | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bir şekilde veri toplar/analiz eder | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması yöntemlerini kullanarak kurumların ihtiyaç duyduğu çözüm önerilerini getirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, bilimsel etik | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Konu araştırılması, yazım teknikleri hakkında bilgi | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Konu araştırılması, yazım teknikleri hakkında bilgi-2 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Kaynak tarama 1 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Kaynak tarama2 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Kaynak tarama3 | eçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Kaynak tarama4 | eçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Kaynak tarama | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Sonuçların değerlendirilmesi | DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK) | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
11 | Sonuçların değerlendirilmesi(2. hafta) | DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK) | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
12 | Sonuçların değerlendirilmesi (3. hafta) | DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK) | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
13 | Sonuçların rapor haline getirilmesi | Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Sonuçların rapor haline getirilmesi -1. hafta | Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Sonuçların rapor haline getirilmesi 2. hafta | Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |