IEM750 Panel Veri Analizi II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IEM750
Ad Panel Veri Analizi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HALİL İBRAHİM KESKİN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. HALİL İBRAHİM KESKİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin Panel Veri Analizi yöntemlerini öğrenmiş olmaları ve iktisadi örnekler ile bu yöntemleri uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Panel veri analizine ayrıntılı bir bakış getirerek ve bu analiz yöntemler ile yapılan uygulamalardan bahsedilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Ön Koşul Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Raj, B., & Baltagi, B. H. (Eds.). (2012). Panel data analysis. Springer Science & Business Media. Tatoğlu, F. (2012). İleri Panel Veri Analizi (4. Baskı 2020).

Notlar

İlgili Makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Panel veri analizinin temel yöntemlerini tamamen özümser
ÖÇ02 Temel panel veri modellerini tahmin eder ve iktisadi olarak yorumlar
ÖÇ03 Kesikli ve sınırlı bağımlı değişkenli modeller ile ilgili temel ekonometrik yöntmeleri öğrenir
ÖÇ04 Kesikli ve sınırlı bağımlı değişkenli modeller ile ilgili temel ekonometrik modelleri tahmin eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında sahip olduğu bilgiler arasındaki ilişkileri açıklar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında sahip olduğu bilgilerin İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlere nasıl uygulanacağını açıklar
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı problemleri çözmek üzere yeni yaklaşım ve yöntemler arar
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bir şekilde veri toplar/analiz eder 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması yöntemlerini kullanarak kurumların ihtiyaç duyduğu çözüm önerilerini getirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dengesiz Paneller İlgili Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dönüşlü Paneller İlgili Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Yapay Paneller İlgili Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Heterojen Paneller İlgili Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Rastsal Katsayılar Modeli İlgili Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Görünürde İlişkisiz Regresyon İlgili Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sınırlı bağımlı Değişkenli Panel Veri Modelleri İlgili Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Panel Birim Kök Testleri İlgili Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Birinci Kuşak Panel Birim Kök Testleri İlgili Okuma ve Problem seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 İkinci Kuşak Panel Birim Kök testleri İlgili Okuma ve problem seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Panel Birim Kök testi Uygulamaları İlgili okuma ve veri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Panel Eşbütünleşme Testleri İlgili Okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Panel Eşbütünleşme testleri Uygulama İlgili Okuma ve veri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Kısa ve Uzun dönem Tahminciler İlgili Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Kısa ve Uzun dönem tahmincilerine ilişkin uygulama İlgili Okuma ve veri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
17 Fnal Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 04:21