Genel Bilgi
Kod | EFGZ117 |
Ad | Bilişim Teknolojileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HAVVA ESİN ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. HAVVA ESİN ÜNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerini hem alanında hem de günlük hayatında etkin olarak kullanabilmeleridir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği, bilgi teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme kavramlarının yanı sıra problem çözme yaklaşımlarını kapsamaktadır. Ders kapsamında algoritmalar ve akış şemaları, bilgisayar sistemlerinin temel bileşenleri, yazılım ve donanım kavramları üzerinde durulacaktır. İşletim sistemlerinin temelleri ile güncel işletim sistemleri tanıtılacak; dosya yönetimi, yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar) ve çeşitli uygulama yazılımları incelenecektir. Ders içeriğinde ayrıca kelime işlem, hesaplama, tablo ve grafik programları, sunu programları ve masaüstü yayıncılık yer almaktadır. Veri tabanı yönetim sistemleri, web tasarımı, eğitimde internet kullanımı, iletişim ve işbirliği teknolojileri gibi konular ele alınarak güvenli internet kullanımı, bilişim etiği ve telif hakları hakkında bilgi verilecektir. Bilgisayar ve internetin çocuklar ve gençler üzerindeki etkileri de dersin konuları arasında yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kert, S. B. (Ed.) (2018). Bilişim Teknolojileri. Ankara: Nobel Yayıncılık Güneş, Ali (ed.).(2007). Bilgisayar I-II: Temel Bilgisayar Becerileri. Ankara: PegemA Yayıncılık. Balay, M. vd. 2006. Bilgi Teknolojileri I-II. Bursa: Ekin Kitapevi. Eğitim Teknolojileri Genel Müd. (2003). Eğitim Teknolojileri: Bilgisayar. Ankara: MEB EğiTek, Yay.No-9
Notlar
Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları/sunular
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklar. |
ÖÇ03 | Basit problemler için akış diyagramı oluşturur. |
ÖÇ04 | İşletim sisteminin temel özelliklerini ifade eder. |
ÖÇ05 | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu ve veri tabanı programlarını amacına uygun kullanır. |
ÖÇ06 | İnternet ortamında ulaştığı kaynakların kullanımında etik unsurlara dikkat eder. |
ÖÇ07 | Bilişim teknolojilerini alanında etkili kullanır. |
ÖÇ08 | Bilişim teknolojilerinin bireyler üzerine etkisini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bilgisayar sistemleri; Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Güncel işletim sistemleri; Dosya yönetimi; Yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar). | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kelime işlem programları. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Hesaplama/tablo/grafik programları. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Sunu programları. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Masaüstü yayıncılık. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Veri tabanı yönetim sistemleri. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
11 | Web tasarımına giriş | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Eğitimde internet kullanımı; İletişim ve işbirliği teknolojileri. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Güvenli internet kullanımı; Bilişim etiği ve telif hakları. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Arama Motorları ve E-posta | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |