Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
İSLAM TARİHİ VE SANATLARI (YL) (TEZLİ) | |
Kod | İTSS700 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin alanı ile ilgili Türkiye ve dünyadaki alanyazını değerlendirerek özgün çalışma yapmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, değerlendirir, araştırma sürecini planlar, çalışmalarını rapor haline getirir.
Dersin Ön Koşulu
Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.
Kaynaklar
"Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. " "Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997 " Ankara Üniversitesi, SBE, Lisansüstü Tez Yazım Kuralları, Ankara, 2006, http://www.ankara.edu.tr/institutes/sosyal/tez_ onerisi_hazirlama_ yonergesi.html (13 Mayıs 2006). California Berkeley University Library (2009). APA Style Citations (American Psychological Association). Erişim: [http://www.lib.berkeley.edu/instruct/guides/apastyle.pdf]. EriGim Tarihi: 29 Ağustos 2009. Day, A. Robert. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2003. Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi , 1995. Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Notlar
Murray Rowenna Anı Yayıncılık, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara,2016
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
ÖÇ02 | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
ÖÇ03 | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
ÖÇ04 | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği bilgiler aracılığıyla farklı disiplin alanlarındaki bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanına özgü sorunları en uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çözümler. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri sorumluluğu altındaki kişi ve gruplara etkin biçimde öğretir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi I | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi II | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi III | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması I | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması I | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması II | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması III | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması II | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması III | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması IV | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması V | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması VI | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması VII | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması VIII | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
15 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması I | yazılması Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması II | yazılması Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Hazırlanan raporun sunulması | yazılması Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |