İTS1701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İTS1701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Aygül DÜZENLİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Aygül DÜZENLİ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin bilimsel bir konuda bağımsız olarak özgün araştırma yapabilmesini ve bilimsel yayın ortaya koyabilmesini sağlamak.

Dersin İçeriği

Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, araştırma sürecini planlar, veri toplar, analiz eder, yorumlar, sonuçlar çıkarır, bulguları düzenler ve rapor haline getirir.

Dersin Ön Koşulu

Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.

Kaynaklar

Day, A. Robert. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2003. Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi , 1995. Murray Rowenna Anı Yayıncılık, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara,2016 Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997. Mübahat S. Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 1991.

Notlar

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Olası tez konularını oluşturur.
ÖÇ02 Tez konusunu belirler.
ÖÇ03 Tez konusu ile ilgili alanyazın taraması yapar.
ÖÇ04 Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar.
ÖÇ05 Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder.
ÖÇ06 Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar.
ÖÇ07 Araştırmayı rapor haline getirir.
ÖÇ08 Araştırma raporunu savunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları Ana Bilim Dalının alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanır ve kullanır. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili çağdaş yerli ve yabancı yayınları takip edebilme becerisine ulaşır. 2
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemlere eleştirel bir zihniyet ve bakış açısı ile yaklaşabilir. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yüksek lisans seviyesinde elde ettiği bilgileri yeniden yorumlayabilme ve üretebilme yetisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel çalışmalarında ele aldığı konuyu kurgulama ve mantıksal çerçevede kompoze edebilme becerisini kazanır. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans seviyesinde bilimsel çalışmaları elde etmede ve kullanmada modern teknolojik imkanlardan faydalanabilme (basılı, görsel ve işitsel vb.) yeteneğini elde eder. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bu bilimsel faaliyetleri gerçekleştirirken bilimsel, kültürel ve ahlaki değerleri koruyabilme ve bunları içselleştirebilme kabiliyetini haiz olur. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlahiyat bilimleri ve diğer bilim dallarından istifade ederek disiplinler arası yaklaşımlara açık olur. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İslâm tarihi ve sanatları alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ekip üyesi ve bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam kültür ve medeniyetinin ilim, tarih, sanat, musiki ve edebiyatıyla bir bütün olduğunu kavrar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam Tarihi Sanatları Bölümünün alt bilim dalları İslam Tarihi, Türk İslam Edebiyatı, Türk İslam Sanatları ve Türk Dini Musikisi alanlarında ortak bilgi ve yeterliklere sahiptir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel faaliyetlerini etik kurallara uygun biçimde sürdürür.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel Bilgilendirme Toplantısı Katalog Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Konunun Seçimi ve Tartışılması I Katalog Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Konunun Seçimi ve Tartışılması II Katalog Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Konunun Seçimi ve Tartışılması III Katalog Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Konunun Seçimi ve Tartışılması IV Katalog Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Konunun Araştırılması ve Tartışılması I Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Konunun Araştırılması ve Tartışılması II Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Konunun Araştırılması ve Tartışılması III Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Konunun Araştırılması ve Tartışılması IV Bilgi fişi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Konunun Araştırılması ve Tartışılması V Bilgi fişi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Konunun Araştırılması ve Tartışılması VI Bilgi fişi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Konunun Araştırılması ve Tartışılması VII Bilgi fişi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Konunun Araştırılması ve Tartışılması VIII Bilgi fişi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Konunun Araştırılması ve Tartışılması IX Bilgi fişi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Konunun Araştırılması ve Tartışılması X Raporlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
16 Konunun Araştırılması ve Tartışılması XI Raporlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Research and discussion Sunum Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 15 225
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 15 225
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 40 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50 50
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü (Saat) 590
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,60
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 04:57