Genel Bilgi
Kod | İTS1701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Aygül DÜZENLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Aygül DÜZENLİ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin bilimsel bir konuda bağımsız olarak özgün araştırma yapabilmesini ve bilimsel yayın ortaya koyabilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, araştırma sürecini planlar, veri toplar, analiz eder, yorumlar, sonuçlar çıkarır, bulguları düzenler ve rapor haline getirir.
Dersin Ön Koşulu
Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.
Kaynaklar
Day, A. Robert. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2003. Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi , 1995. Murray Rowenna Anı Yayıncılık, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara,2016 Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997. Mübahat S. Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 1991.
Notlar
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Olası tez konularını oluşturur. |
ÖÇ02 | Tez konusunu belirler. |
ÖÇ03 | Tez konusu ile ilgili alanyazın taraması yapar. |
ÖÇ04 | Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
ÖÇ05 | Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
ÖÇ06 | Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
ÖÇ07 | Araştırmayı rapor haline getirir. |
ÖÇ08 | Araştırma raporunu savunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları Ana Bilim Dalının alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanır ve kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili çağdaş yerli ve yabancı yayınları takip edebilme becerisine ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemlere eleştirel bir zihniyet ve bakış açısı ile yaklaşabilir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüksek lisans seviyesinde elde ettiği bilgileri yeniden yorumlayabilme ve üretebilme yetisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel çalışmalarında ele aldığı konuyu kurgulama ve mantıksal çerçevede kompoze edebilme becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans seviyesinde bilimsel çalışmaları elde etmede ve kullanmada modern teknolojik imkanlardan faydalanabilme (basılı, görsel ve işitsel vb.) yeteneğini elde eder. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bu bilimsel faaliyetleri gerçekleştirirken bilimsel, kültürel ve ahlaki değerleri koruyabilme ve bunları içselleştirebilme kabiliyetini haiz olur. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlahiyat bilimleri ve diğer bilim dallarından istifade ederek disiplinler arası yaklaşımlara açık olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İslâm tarihi ve sanatları alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ekip üyesi ve bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam kültür ve medeniyetinin ilim, tarih, sanat, musiki ve edebiyatıyla bir bütün olduğunu kavrar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi Sanatları Bölümünün alt bilim dalları İslam Tarihi, Türk İslam Edebiyatı, Türk İslam Sanatları ve Türk Dini Musikisi alanlarında ortak bilgi ve yeterliklere sahiptir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel faaliyetlerini etik kurallara uygun biçimde sürdürür. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Bilgilendirme Toplantısı | Katalog Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Konunun Seçimi ve Tartışılması I | Katalog Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Konunun Seçimi ve Tartışılması II | Katalog Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Konunun Seçimi ve Tartışılması III | Katalog Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Konunun Seçimi ve Tartışılması IV | Katalog Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması I | Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması II | Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması III | Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması IV | Bilgi fişi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması V | Bilgi fişi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması VI | Bilgi fişi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması VII | Bilgi fişi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması VIII | Bilgi fişi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması IX | Bilgi fişi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması X | Raporlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması XI | Raporlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Research and discussion | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 15 | 225 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 15 | 225 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 50 | 50 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 590 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,60 | ||
AKTS | 24 AKTS |