Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
İSLAM TARİHİ VE SANATLARI (YL) (TEZLİ) | |
Kod | İTS1701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin bilimsel bir konuda bağımsız olarak özgün araştırma yapabilmesini ve bilimsel yayın ortaya koyabilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, araştırma sürecini planlar, veri toplar, analiz eder, yorumlar, sonuçlar çıkarır, bulguları düzenler ve rapor haline getirir.
Dersin Ön Koşulu
Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.
Kaynaklar
Day, A. Robert. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2003. Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi , 1995. Murray Rowenna Anı Yayıncılık, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara,2016 Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997. Mübahat S. Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 1991.
Notlar
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Olası tez konularını oluşturur. |
ÖÇ02 | Tez konusunu belirler. |
ÖÇ03 | Tez konusu ile ilgili alanyazın taraması yapar. |
ÖÇ04 | Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
ÖÇ05 | Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
ÖÇ06 | Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
ÖÇ07 | Araştırmayı rapor haline getirir. |
ÖÇ08 | Araştırma raporunu savunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği bilgiler aracılığıyla farklı disiplin alanlarındaki bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanına özgü sorunları en uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çözümler. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri sorumluluğu altındaki kişi ve gruplara etkin biçimde öğretir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Bilgilendirme Toplantısı | Katalog Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Konunun Seçimi ve Tartışılması I | Katalog Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Konunun Seçimi ve Tartışılması II | Katalog Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Konunun Seçimi ve Tartışılması III | Katalog Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Konunun Seçimi ve Tartışılması IV | Katalog Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması I | Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması II | Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması III | Etkinlik (İnternette Tarama, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Görüşme vb.) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması IV | Bilgi fişi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması V | Bilgi fişi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması VI | Bilgi fişi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması VII | Bilgi fişi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması VIII | Bilgi fişi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması IX | Bilgi fişi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması X | Raporlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması XI | Raporlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Research and discussion | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 15 | 225 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 15 | 225 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 50 | 50 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 590 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,60 | ||
AKTS | 24 AKTS |