Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
İSLAM TARİHİ VE SANATLARI (YL) (TEZLİ) | |
Kod | İTS1700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Alanın literal takibini kolaylaştırmak, yapılacak tez çalışmasında bilgi aktarımını sağlamak ve bilgi akışını hızlandırmak
Dersin İçeriği
Tez konusu ve alanla ilgili diğer meseleler
Dersin Ön Koşulu
Alanla ilgili makale okumaları
Kaynaklar
Uzmanlık konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar.
Notlar
Uzmanlık konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bireysel çalışma niteliklerini açıklar |
ÖÇ02 | Özgün bir bilimsel araştırma konusu tasarlar |
ÖÇ03 | Literatürü tarar |
ÖÇ04 | Verileri toplar |
ÖÇ05 | Verileri çözümler |
ÖÇ06 | Sonuçları yorumlar |
ÖÇ07 | Araştırmasını uygun biçimde raporlaştırır |
ÖÇ08 | Karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği bilgiler aracılığıyla farklı disiplin alanlarındaki bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanına özgü sorunları en uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çözümler. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri sorumluluğu altındaki kişi ve gruplara etkin biçimde öğretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür takibi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ana kaynakları okuma-inceleme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı araştırmaların incelenmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Rapor Hazırlama ve Sunma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Yapılan araştırmalar ışığında, tez çalışması kapsamında kullanılacak olan araştırma planına karar verilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
6 | Makale inceleme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması |
7 | Alan ve yöntem ile ilgili kaynakların takibi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Gösteri, Tartışma |
8 | Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
9 | Araştırma, not alma ve değerlendirme. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
11 | Çalışılması planlanan konu üzerinde yorum ve analiz | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Konuyu ele alma yöntemleri hakkında tartışma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım, Tartışma |
14 | Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Değerlendirme, Rapor Hazırlama ve Sunma | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
17 | Değerlendirme | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |