İTS1700 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
İSLAM TARİHİ VE SANATLARI (YL) (TEZLİ)
Kod İTS1700
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Alanın literal takibini kolaylaştırmak, yapılacak tez çalışmasında bilgi aktarımını sağlamak ve bilgi akışını hızlandırmak

Dersin İçeriği

Tez konusu ve alanla ilgili diğer meseleler

Dersin Ön Koşulu

Alanla ilgili makale okumaları

Kaynaklar

Uzmanlık konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar.

Notlar

Uzmanlık konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bireysel çalışma niteliklerini açıklar
ÖÇ02 Özgün bir bilimsel araştırma konusu tasarlar
ÖÇ03 Literatürü tarar
ÖÇ04 Verileri toplar
ÖÇ05 Verileri çözümler
ÖÇ06 Sonuçları yorumlar
ÖÇ07 Araştırmasını uygun biçimde raporlaştırır
ÖÇ08 Karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği bilgiler aracılığıyla farklı disiplin alanlarındaki bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanına özgü sorunları en uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çözümler.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili edindiği bilgileri sorumluluğu altındaki kişi ve gruplara etkin biçimde öğretir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Literatür takibi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Ana kaynakları okuma-inceleme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı araştırmaların incelenmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
4 Rapor Hazırlama ve Sunma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Yapılan araştırmalar ışığında, tez çalışması kapsamında kullanılacak olan araştırma planına karar verilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme
6 Makale inceleme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması
7 Alan ve yöntem ile ilgili kaynakların takibi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Gösteri, Tartışma
8 Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
9 Araştırma, not alma ve değerlendirme. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası
11 Çalışılması planlanan konu üzerinde yorum ve analiz Okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Soru-Cevap, Tartışma
12 Konuyu ele alma yöntemleri hakkında tartışma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Tartışma
14 Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
16 Değerlendirme, Rapor Hazırlama ve Sunma Okuma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
17 Değerlendirme Okuma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 04:46